И турски инвеститори вероятно ще се включат в приватизацията на "Вазовските машиностроителни заводи" в Сопот. Интерес към сделката беше заявен вчера от страна на турски бизнесмени, съобщи пред Investor.bg Емил Караниколов, председател на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК).
Преди няколко седмици стана ясно, че по повод раздържавяването на оръжейното производство в Сопот е имало запитвания от азиатски и руски компании. До този момент обаче тръжна документация не е купена от нито един потенциален инвеститор, посочи шефът на агенцията.
Според Караниколов е много вероятно покупката на документи да стане в последния момент, както се случва от досегашната практика. Конкурсната документация, която не съдържа информационен меморандум, може да се получи от агенцията до 8 август 2012 г.
Самият срок за подаване на обвързващите оферти изтича на 165-ия ден от датата на обнародването на решението в Държавен вестник, което стана на 10 юли т.г. Депозитът за участие е в размер на 3 млн. евро.
По повод напредналата процедури за раздържавяването на БДЖ “Товарни превози” председателят на агенцията съобщи, че е останал само един кандидат, с който ще продължат преговорите.
Единствено “Дует Реълуей България” отговаря на нужните критерии и ще продължи участието си в приватизацията на товарните превози на железницата, обясни Караниколов. Останалите петима участници не са отговарили на критериите за стратегически инвеститори, затова и прогнозите му са за бързо приключване на преговорите.
Зад “Дует Реълуей България” стои британският инвестиционен фонд Duet Group, който досега не е развивал бизнес у нас. Дружеството е регистрирано само 3 дни преди края на първия етап от приватизацията, който беше 5 юли.
Холдингът има намерение да се занимава с превози на товари в източна Европа, коментира пред Investor.bg наскоро управителят на дружеството Даниел Дамянов. Той потвърди, че намеренията на компанията са да останат трайно на българския пазар.
По думите на Караниколов единствено “Дует Реълъей България” е подала документи за проверка в Държавната агенция “Национална сигурност”.
“Когато говорим за инвеститор, трябва да бъдем много внимателни и да го “ухажваме”. За нас няма да бъде важна единствено цената, която ще предложи, а и дали ще спази редица други условия”, допълни председателят на приватизационната агенция.
Очакванията на транспортното министерство са от сделката да бъдат получени поне 200 млн. лв. Същевременно шефът на железничарския синдикат Петър Бунев коментира, че тази цена е нереална и че на този етап няма да се появи инвеститор, който да е готов да плати тази сума.