Първите спални вагони, поръчани от Турция, тръгват днес за България, стана ясно след посещението на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Турция, съобщиха от ведомството.
Днес бяха представени първите 12 нови спални вагони, произведени в завода на турската фирма „Тювасаш”. По думите на ресорния министър такива спални вагони се купуват от железницата за първи път от 30 години насам.
Стъпката е важна за железницата, а инвестицията е стратегическа, въпреки че толкова време бе отлагана, каза Московски.
Вагоните са част от общо 30-те вагона, които бяха поръчани в края на 2010 г. на обща стойност от 63 млн. лева. "Промени в европейската нормативна уредба наложиха изменения в първоначалния график на доставка, но тази отсрочка бе дадена, за да може вагоните да отговарят на всички европейски изисквания", каза министърът.
По думите му процедурата по пускане в експлоатация е дълга, но е създадена организация, така че в най-кратки срокове вагоните да са на разположение на клиентите на Български държавни железници.
Турската страна произвежда новите вагони по европейски изисквания за оперативна съвместимост. Засега те не могат да бъдат използвани на територията на Европейския съюз, защото им липсва сертификат за технически преглед, който не може да бъде издаден в Турция, нито пък у нас, каза пред Investor.bg Симеон Ананиев, председател на асоциацията на българските железопътни превозвачи.
Налага се оценката за оперативна съвместимост да се извърши от независим нотифициран орган от Великобритания. Той е нает с договор от завода производител, който ще поеме разходите по сертифицирането, без БДЖ да се налага да влага допълнителни средства, допълни министър Московски.
Първите няколко вагона ще тръгнат за България още днес. Останалите се очаква да пристигнат до края на юни, заявява Московски.
„През юли се очакват още 8, а до края на годината ще разполагаме с всичките 30. Това е много важно, защото този тип пътуване е предпочитано от пътниците на БДЖ и дава шанс на държавните железници да привличат повече клиенти, което в условията на криза е жизненоважно“, допълва още ресорният министър.
Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната им инсталация позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина. Пет от тях са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.
преди 12 години Коя употреба са "новите " ни вагони отговор Сигнализирай за неуместен коментар