- Какви са продажбите на „Арома“ за 2011 г. ?
През 2011 г. консолидираните продажби на компанията са 30 млн. лева. Отчитаме спад от 1% спрямо 2010 г., който се дължи основно на кризата.
- Направете съпоставка с продажбите си спрямо 2011 г. за първото и второ тримесечие. Каква е разликата в печалбите ви?
На този етап е трудно да се каже. От 1 януари влезе в сила юридическо преструктуриране на компанията, в което разделихме „Арома“ АД. От нея се отделиха две дружества, като едното стопанисва недвижимите имоти на компанията, второто е производственото, а третото се занимава с реализацията и управлението на търговските марки, собственост на дружеството. На този етап не мога да ви отговоря на този въпрос, защото консолидацията още не е извършена.
- Според вас какво е отношението на българския потребител към „Арома“?
Трудно ми е да отговоря. Смятам, че годините, през които брандът ни е на пазара, е завоювал определени позиции. Със сигурност българският потребител знае, че ние продаваме и произвеждаме висококачествени продукти на едни много приемливи за нашите географски ширини цени.
- На колко оценявате инвестициите си в реклама и маркетинг за последните 3 години?
За последните няколко години инвестираме в реклама и маркетинг само на българския пазар между 2,5-3,5 млн. лева годишно. Разработваме и рекламни кампании за чуждестранните пазари, главно в страните от Балканския полуостров.
- Какви са прогнозите ви за бъдещето на бранша?
Със сигурност ще има интересно развитие. Българският козметичен бранш е сравнително разпръснат и разпокъсан. Смятам, че трябва да се мисли за консолидация на българските фирми, но на този етап няма развитие в тази насока. Тази отчетна година е доста по-труда от предходната, а намаленото потребление в България е основен проблем, с който всеки бранд се стреми да се справи.
- С колко е намаляло потреблението на продуктите ви у нас?
В сравнение с предкризисните нива, около 25-30% надолу, но това основно се дължи на свиване на потреблението като цяло. Това е един сериозен процент, който с времето ще търпи още моделиране.
- Кои са основните ви конкуренти на българския пазар?
Основно мултинационалните компании. Пример за това са Schwarzkopf, Beiersdorf, L'Oreal.
- Имате ли планове за създаване на нови продуктови линии?
Да, ние целим да продължим зелената линия, като с времето ще правим още по-натурални продукти. В момента разработваме нова серия за кожата на лицето, която трябва да бъде на пазара към края на годината.
Свързани компании:
преди 12 години При 30 млн. продажби изобщо и 2.5-3 млн. реклама само в БГ на година е доста странно и нелепо при услови че работиш в ниския сегмент .Явно само с реклама не става ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар