Стратегията за третия сектор - крачка напред след две назад
в. КапиталDaIly
Повече прозрачност и контрол при финансирането за неправителствения сектор се предвижда от 2013 г., след като години наред средствата се разпределяха без последваща оценка на резултатите.
Последната пък беляза и връх в непрозрачността, след като държавата премахна изцяло финансирането чрез конкурси в бюджета за 2012 г., но запази спорния принцип на директни плащания към няколко организации.
Сега управляващите са подготвили "оздравителен" план - стратегия за подкрепа на развитието на гражданските организации в България за периода 2012 - 2015 г., разработена съвместно от представители на сектора и екип от ведомството на министър Томислав Дончев.
Държавата чака още няколко милиона от сделката за "Булгартабак"
в. КапиталDaIly
Липсващата точка в дневния ред на общото събрание на "Булгартабак холдинг" за разпределение на дивидент не означава, че държавата няма да получи нищо от печалбата на цигарените фабрики за миналата година. Дори напротив - приходът ще е от порядъка на няколко милиона лева. Просто по приватизационен договор не е предвидено да е под формата на дивидент.
"В договора купувачът се задължава да плати определена сума от натрупаната печалба от 1 януари 2011 г. до момента на сделката (17 октомври миналата година), когато фабриките са били още държавни. Но това не е дивидент", обясни изпълнителният директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов.
Дължима към държавата ще е 80% от така изчислената сума. По договор купувачът трябва да представи одитиран консолидиран финансов отчет за този период в агенцията.
Българските потребители остават най-бедни в ЕС
в. КапиталDaIly
Българите са най бедните потребители и смятат, че имат най-слабата защита на правата си в Европейския съюз. Това показва последното проучване на Европейската комисия, което се базира на данни от 2012 година.
С доходите си средната класа в България може да си позволи покупката на най-малко блага в сравнение с гражданите на останалите държави. Сравнението е направено с т.нар. брутен разполагаем доход на глава от населението, измерен по стандарт на покупателната способност в евро.
Ниските доходи са причина българските туристи, които пътуват по работа или на почивка зад граница, да харчат най-малко за покупки на стоки, които не са свързани с пътуването им, а носят обратно в държавата си.
Борисов търси подкрепа в парламента, за да заобиколи закон
в. „Сега”
Премиерът Бойко Борисов изненадващо поиска вчера опозицията да го подкрепи в опита му да заобиколи закона за обществените поръчки при ремонтирането на разрушените от земетресението, наводненията и свлачищата пътища и мостове в страната.
Абсурдната му идея партиите да посочат коя фирма да ремонтира вероятно ще бъде реализирана като неотложни дейности при бедствия и аварии, за които не се изисква конкурс.
Спешен ремонт на мостове по магистралите
в. „Новинар”
Мостовете по магистралите се нуждаят от спешен ремонт, стана ясно от думите на премиера Бойко Борисов. Парламентарна комисия, в която ще влиза по един представител от всяка парламентарна група, ще избере фирми, които да ремонтират съоръженията.
По този начин ще се "прескочи" тромавата бюрократична процедура по избор на изпълнители, обобщи министър-председателят. Това бил и единственият начин ремонтът да започне до дни. Борисов се възмути как над 30 години властта не се е грижела за мостовете и определи това отношение като престъпно.
Премиерът се оплака, че сън не го лови заради постоянните трусове и опасните мостове. "От снощи не мога да спя. Истински разтревожен съм от наводненията, от земетресенията, от състоянието на мостовете в страната", разказа той.
4,5 млн. годишно ще носят магазините под земята
в. „Новинар”
Между 4 и 4,5 млн. лв. годишно ще носят рекламата и наемите от търговските обекти в станциите на метрото. Това обяви шефът на общинското дружество „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.
Както „Новинар” писа, в четвъртък Столичният общински съвет трябва да разреши на метрото да ползва безвъзмездно магазините в подлезите на станциите.
Обектите ще се ползват за срок от 10 години, а „Метрополитен” ще използва средствата за поддържане на метростанциите и тяхната охрана.