IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Катар предлага разширяване на инвестиционните проекти в България

Възможни опции според министър Лиляна Павлова са летището в Балчик, язовири и магистралата "Черно Море"

17:13 | 24.05.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.<em> Снимка: БТА</em></p>

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Снимка: БТА

Катар предлага проектната компания, която ще строи пътя Русе-Свиленград, да има по-широк мандат и да се заеме с още инвестиции. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя е домакин на тристранна среща - между делегации на България, Катар и Турция, за пътя Русе-Свиленград.

Възможни опции според нея са летището в Балчик, язовири и магистралата "Черно Море", предаде БТА.

Засега турската страна обаче не може да декларира готовност за увеличаване на мандата, тъй като делегацията е била изпратена да преговаря само за пътя, посочи Павлова.

Предвижда се преминаването по него да се плаща отделно с т.нар. тол такса.

Все още не е ясно, какъв ще е делът на всяка от трите държави в проектната компания. Първоначалната прогноза за инвестиция остава, посочва Павлова. Цялостната инвестиция ще е за около 1 -1,5 млрд. евро.

Около 20-30 млн. лева ще са нужни за отчуждения на земи, каза министърът, но допълва, че тези изчисления са предварителни. Възможно е това да е делът на България в компанията.

До четири години пътят може да е готов, каза Павлова, като изтъква, че това е прогнозата и на Турция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 11 години
И е, и не е така. ВИНАГИ се плаща. Дали от такси, дали от данъци - все тая. Предпочитам, обаче, да плащам, АКО ползвам - което е таксата - а не, ползвал-не ползвал, пак да плащам, като парите се отклоняват за всичко /вкл. и да се краднат/ и после-пак с дупките по улиците. Законите за запазване са фундаментални в природата, важат и в икономиката, и в политиката. Друг въпрос, как последната се опитва да манипулира с данните, за да може определени субекти да гепят повече и да си оберат крушите, щом стане напечено.Съжалявам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
unicornblade
преди 12 години
Това ми изглежда направо като политическо самоубийство.Този проход е строен с безплатния труд на нашите родители.До не говорим, че е единствения проход в централна България, която може да се ползва относително нормално и през зимата.А освен това е необходим по скоро за турците и румънците, отколкото за българските граждани, за които остава евентуални бюджетни ползи.И на северното черноморие ще има отлив на румънци, защото ще ходят в Турция и Гърция бързо и удобно.Тунелът под Шипка е подходящ, защото има алтернатива, а и е важен за нашата икономика, но Хаинбоаз ще бъде политическо самоубийство, ако българските граждани плащат за да го ползват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 1
amanotumnici
преди 12 години
Това пък кой го интересува ...Важното е, че се завъртят 1-2 млрд. евро около фирма, която ще обслужва три държави или три власти. Там ще е пунктът за легално преразпределение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 3
unicornblade
преди 12 години
А плащането на тол-такса означава ли че ще се плаща и за ползването на Прохода на Републиката?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още