IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Метрото вече свързва столичните квартали „Обеля“ и „Дружба“

Новата отсечка беше открита официално от премиера Бойко Борисов и председателя на Европейския съвет Херман ван Ромпой

17:26 | 25.04.12 г. 4
<p>
	<em>Премиерът Бойко Борисов (вдясно) и председателят на Европейския съвет Херман ван Ромпой разгледаха новата метростанция &nbsp; </em>Снимка: БТА</p>

Премиерът Бойко Борисов (вдясно) и председателят на Европейския съвет Херман ван Ромпой разгледаха новата метростанция   Снимка: БТА

С днешното официално откриване на поредната отсечка на софийското метро се прави директна връзка от западния квартал на София „Обеля“ до крайния източен квартал „Дружба“.

Новоизграденият участък от жилищните комплекси "Младост" 1 и 3 до булевард "Цариградско шосе" беше официално открит днес от министър-председателя Бойко Борисов, председателя на Европейския съвет Херман ван Ромпой и кметът на София Йорданка Фандъкова, предаде БТА.

„Сбъдна се мечтата на софиянци и на много кандидати за кметове на столицата градът да има метро и буферни паркинги“, посочи в своето приветствие премиерът Борисов. Изграденият паркинг в близост до метростанцията е за 1 300 автомобила.

Йорданка Фандъкова посочи, че софиянци ще пресичат града за 22 минути, а от центъра на София до "Цариградско шосе" ще се стига само за 14 минути.

След завършването на новата отсечка от метрото се предвижда всеки ден метрото да превозва над 60 хиляди пътници.

Самият паркинг ще се използва по схема, при която ползващите метрото водачи да плащат такса от 50 стотинки след втория час от престоя на автомобилите. Таксата за едночасов престой на паркинга за водачите, които не ползват метрото, е лев за час.

Изграждането на последната отсечка започна през юни 2009 г., като основните изпълнители на обекта бяха фирмите „Трейс“ и „Стройинжект“, които работеха с подизпълнители за отделни специфични части от трасето.

Постигната тръжна цена на участъка заедно с паркинга беше в размер на 94 млн. евро, като половината от средствата за участъка бяха осигурени с договор за заем между Столична община и Европейската инвестиционна банка. Инвеститорите на обекта са Столичната община  и „Метрополитен“ ЕАД.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:43 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
vzhekoff
преди 12 години
По повод на рязането на лентичките: През 2006-та карам жена ми до родилното и понеже се налага всеки ден да ходим, минаваме по "акад. Гешов". По едно време ББ откри едната посока, а след 10-на дена - другата. Чудя се как не му казаха да открие и алеята с дръвчетата по средата. Иначе ми е много интересно коя "Дружба" по-точно са свързали с новата отсечка ? Може ли на карта таквозинка да видим ? Щото по тази логика са свързали и Подуене, а защо не и Бистрица...Като цяло обаче метрото е едно от хубавите неща, които се направиха.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
Императорът
преди 12 години
90 000 000 еврота струвала тази двукилометрова отсечка ?!?!?Представям си, ако градовете със стотици километри метролинии плащаха по 50 000 евро (или долара) на линеен метър - би трябвало да са затънали в дългове за хиляда години напред - представям си какви чудовищни пари са се крали !!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
Императорът
преди 12 години
60 000 пътници? Абе, кауни - още при откриването на метростанция ОПЪЛЧЕНСКА (!!!) ползващите дневно метрото достигнаха ОСЕМДЕСЕТ хиляди броя !!!Аз днес реших след работа да повозя до новите две гарички, но на Младост 1 един Ушев засраменои ни прогони с оправданието, че те щели да бъдат пуснати чак в 17.30 часът.Имров - нищо чудно - Тимберицоидът не се занимава со дреболии като тротоари и т.н. - по обясними причини. Представяш ли си да реже лентичка на... тротоар?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
IMRO
преди 12 години
Свързва му Бойко двете половини на мозъка. До Цариградски комплекс и Дружба 2 тротоар няма, има пътечки, които при определени метеорологични условия дори може да са опасни за живота. Така че любимият ни премиер е най-добре да си държи устата зад зъбите, поне докато не построи минимум една пешеходна връзка до метрото.Инфраструктурни обекти като метро, магистрали и пр. се строят за хората, а не за да са пъчеш и режеш ленти. Като не могат хората да стигнат до тях по друг начин освен с хеликоптер, каква е точно ползата от тях? Паметници ли ще правим?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още