Държавен фонд „Земеделие“ и Асоциацията на млекопреработвателите в България подписаха договор за финансиране на още една програма, която ще позволи на бизнеса да представя качествените млечни продукти на пазарите извън Европейския съюз, съобщиха от ведомството.
Програмата е за промоция на млечни продукти в Австралия и Обединените арабски емирства (ОАЕ) и ще се проведе под мотото „Европейски млечни продукти всеки ден”. Срокът за нейното изпълнение е три години, като одобреният бюджет е за 3,5 млн. евро, който се разпределя пропорционално през годините.
Това е втората програма, предложена от асоциацията. Първата беше одобрена преди три години и се проведе под надслова „Европейско сирене, моля”. Нейното изпълнение приключва в края на този месец, припомниха от фонд „Земеделие“.
Програмата за Австралия и арабските емирства предвижда реклама на бяло саламурено сирене, кашкавал и кисело мляко. Както и при останалите проекти, целта е българските компании да разширят пазарите си.
ЕС предоставя половината от бюджета на програмата, 30% е съфинансирането от държавата, като браншовата асоциация осигурява останалите 20% от средствата. Сдружението или асоциацията внасят във фонда гаранция за изпълнение на ангажиментите си, която съставлява 15% от годишното плащане по тази програма.
Промоционалните програми на земеделски или хранителни продукти обикновено се разработват от сдружения на производители или производители и търговци.
Документите се подават в министерството на земеделието всяка година до 15 април (за програмите в рамките на ЕС) и до 30 септември (за програмите извън ЕС). Консултативна комисия към ведомството определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра и след това се изпращат за одобрение от Европейската комисия.
Договорите се сключват с фонд „Земеделие” до 90 дни от датата, на която е обявено одобрението от Еврокомисията.