Американската пивоварна компания Molson Coors, която притежава марката Carling, се споразумя за закупуването на конкурента си StarBev, който притежава Staropramen и още 8 пивоварни в Източна Европа, за сумата от 2,65 млрд. евро, съобщи ВВС.
„Пазарът на бира в Централна и Източна Европа е привлекателен, със силни исторически тенденции и потенциал за развитие“, посочиха от Molson Coors.
Очаква се сделката да бъда приключена до юни, добавиха оттам.
StarBev произвежда 133 млн. хектолитра бира годишно и пазарният ѝ дял е сред този на първите 3 пивоварни на всеки от пазарите, на които продава – Чехия, Сърбия, Хърватска, Румъния, България, Унгария и Черна гора. Някои от притежаваните от компанията марки са местни любимци - Borsodi, Каменица, Bergenbier, Ozusko, Jelen and Niksicko.
„Staropramen, международният водещ бранд на StarBev, ще укрепи нашето портфолио на някои от настоящите ни и бъдещи пазари“, заяви президентът на Molson Coors Питър Сиунбърн.
В момента StarBev, чиито централни офиси са в Амстердам и Прага, е собственост на частния фонд за дялови инвестиции CVC Capital и мениджърския си персонал.