Делът на превозените пътници от българските авиокомпании при полетите от и за България към 2015 г. по всяка вероятност леко ще намалее спрямо сегашната си стойност, въпреки че като абсолютна стойност броят на пасажерите ще нарасне. Това е прогнозата на Асоциацията на българските авиокомпании за развитието на авиационния пазар у нас, съобщена от председателя на браншовата организация Светослав Станулов.
През миналата година делът на превозените пътници от българските авиокомпании по международни редовни полети от и за България от летищата в София, Варна и Бургас е бил 21,6%, като останалата част от пазара е за чуждестранни авиопревозвачи. Делът на превозените пътници по международни чартърни полети от български авиопревозвачи е почти 51% през миналата година, но през 2010 г. е бил почти 54%.
Като цяло за миналата година българските авиокомпании са с пазарен дял от 22,7%. От асоциацията уточниха, че спрямо 1990 г. броят на превозените пасажери от родни авиопревозвачи е нараснал с 38%.
Очакванията на Асоциацията на българските авиокомпании са към 2015 г. броят на превозените пътници от и за България общо да достигне около 7,5 млн. човека.
Основни предимства на българските авиокомпании са високата квалификация на българските пилоти, съвременната ремонтна база, добрите възможности за получаване на кредити при необходимост и други.
Същевременно от браншовата организация смятат, че нашите авиокомпании трябва да търсят възможности за оптимизиране на разходите си и да се опитат да хеджират цените на керосина.
Авиопревозвачите виждат ролята на държавата в сектора в посока повишаване на административния капацитет на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ и в създаване на държавна стратегия за развитие на авиационния сектор.
На въпрос на Investor.bg за цените на самолетните билети от асоциацията коментираха, че не очакват „драстични промени“ през годината и ако има такива, то евентуалното повишение ще е по-малко от покачването на цените на горивата, респективно на керосина.