Днес беше открито второто издание на националната кампания „Чудесата на България”, чийто официален старт даде заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.
„Очакваме през април тази година да стартират пет нови проекта с европейско финансиране по програмата за национален маркетинг и реклама в туризма. Те ще обхванат и новите номинирани обекти на културното наследство на България“, подчерта заместник-министърът.
Новите кандидатури на България за обекти под закрилата на ЮНЕСКО ще актуализират националната индикативна листа на материалното ни културно наследство и ще оформят нова.
Представена беше и онлайн платформа за бъдещата класация, където от 22 март до 22 април ще дадат оцента си само специалистите. Всеки от тях ще подреди по 20 обекта от материалното и от нематериалното наследство на България. Забележителностите, събрали най-много гласове, ще бъдат подложени на онлайн гласуване в сайта „Чудесата на България”. Това ще стане в периода от 23 април до 3 октомври.
Резултатите от обществения вод ще бъдат обявени на заключителна церемония в края на септември в НДК. Министерството на културата ще представи финалистите в класирането пред ЮНЕСКО.
Иво Маринов съобщи, че през 2011 г. министерството е изпълнило ангажимента си за реклама на обектите от културно-историческото наследство, излъчени от първата кампания „Чудесата на България“. В рамките на европейското финансиране по програмата за регионално развитие, по която министерството е бенефициент, за обектите бяха издадени материали на 9 езика, подчерта Маринов.
Кампанията „Чудесата на България“ стартира през 2011 г. Преди това през периода 1984-2011 г. са били номинирани 13 обекта, чиито списък трябва да се актуализира. Към тях се очаква да бъдат добавени и такива традиционни български празници, като първи март и мартеницата, кукерите, Еньовден, Лазарица и др.