Горната граница за експлоатация на таксиметровите автомобили да се вдигне от 10 години, както е сега, на минимум 15 години. Това е едно от основните искания на шофьорите на таксита от София и Пловдив, които днес провеждат протестни шествия в двата града, съобщи националното радио.
Основният мотив на шофьорите за търсената промяна е това, че след като изплатят закупения автомобил, трябва да купуват нов.
Друго искане на таксиметровите шофьори е да няма праг на възрастта на автомобила, до който може да стане първоначалната му регистрация за извършване на таксиметрови услуги – сега той е 5 години.
Протестиращите пред сградата на Народното събрание настояват да се премахнат тези изисквания, заяви председателят на транспортния синдикат "Авто-94" Димчо Иванов.
Таксиметровите шофьори настояват да отпадне контролът върху тяхната дейност от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и той да се извършва само от служители на КАТ "Пътна полиция". Според таксиметровите шофьори, не е необходимо експерти на агенцията да проверяват за техническата изправност на автомобили, след като има пунктове на КАТ, които проверяват състоянието на леките коли.
От транспортния синдикат настояват и за оставката на зам.-министъра на транспорта Камен Кичев, тъй като през ноември миналата година той се е обявил против вдигане на горната граница на експлоатация на таксиметровите коли.
Исканията на протестиращите таксиметрови превозвачи са неоснователни, коментира пред журналисти в парламента председателят на транспортната комисия Иван Вълков (ГЕРБ).
Според него предписанията в закона в тази посока гарантират безопасността на движението. Ако предложенията на таксиметровите шофьори бъдат приети, това би било отстъпление от законодателството, което беше променено през 2009 г., допълни той. И припомни, че с приетите тогава промени е "повдигнато нивото на техническото състояние на тези автомобили", които са най-бързо износващите се.