IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Известни балнеоложки центрове търсят място сред модерните СПА курорти

СПА индустрията е най-динамично развиващият се туристически сектор в страната, но е изправен пред големи предизвикателства, смятат експерти от бранша

08:03 | 22.03.12 г.
Известни балнеоложки центрове търсят място сред модерните СПА курорти

Байко Байков даде пример с добре познати, но забравени курорти като Вършец, Банкя, Кюстендил, които все още не могат да намерят място като балнеоцентрове с добро име, още повече, че и базата там е изключително остаряла.

Експертът сподели също, че за съжаление някои центрове с добро име не поддържат необходимото качество на услугите и компрометират бранша като цяло. Според Байков причините трябва да се търсят не в държавната политика, а в това, че браншът е слабо активен и няма воля да консолидира обществения интерес в спа сектора.

Преди всичко трябва да се поучим от опита на държави като Австрия, Чехия и Унгария за рекламата на спа дестинациите, смята Байков. Той добави още, че е необходимо сдружаване на туристическите оператори с общ интерес в сферата на балнеотуризма. 

Това е първата предпоставка за успех. След това трябва да се работи за по-сериозно участие на международни туристически борси, където да бъдат представяни термалните ни курорти, като инициативата за това идва от самите туроператори, смята експертът.

България е на второ място в Европа по богатство на минерални извори след Исландия. В България има общо над 225 находища на минерални извори с общ дебит над 5000 л/сек. В Южна България те са 148, там преобладават естествените находища. В Северна България находищата са 77 на брой, което превръща страната ни в отлично място за балнео- и СПА туризъм. България кандидатства през следващата година да бъде домакин на конгреса на европейската СПА асоциация, а решението за това се очаква през май.

Наскоро беше публикувано проучване на Holiday Barometer, което открои една много важна за българския туризъм тенденция, а именно, че туризмът у нас вече не се дели на летен и зимен, а е част от световния балнеоложки, спа, еко- и голф-туризъм.

Неслучайно комуникационната стратегия на България за туризма през тази година постави акцент върху рекламата на дестинации, предлагащи традиционен морски и алтернативен туризъм. Страната ни вече беше представена на голямо международно туристическо изложение в Румъния, на туристическите борси в Истанбул и Прага, предстои участие на най-голямото туристическо изложение (MITT) в Москва, което ще продължи до края на седмицата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още