IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Хората масово се оплакват от нарушаване на потребителските им права

На сто потребители едва деветима сезират правозащитните организации за нанесените щети, сочи социологическо проучване

14:38 | 14.03.12 г.
<p>
	Най-често потребителите се оплакват от нарушени права от търговците &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Снимка: БТА</p>

Най-често потребителите се оплакват от нарушени права от търговците                         Снимка: БТА

Почти половината от българите са се оплакали през миналата година от нарушаване на потребителските им права, като само 9,5% от тях са сигнализирали потребителските организации за нанесените щети. Това сочи проучване за нарушаването на потребителските права, направено в началото на март от агенция "Естат" по поръчка на сдружение "България на гражданите", предаде БТА.

Малко над 47 на сто от анкетираните са декларирали, че правата им са били нарушавани и то неведнъж. Най-често е изразявано недоволство срещу търговците. Близо 30 на сто от анкетираните са заявили, че правата им са били нарушени от търговците по един или друг начин.

Близо 20 процента от запитаните са изразили недоволството си от представителите на хранително-вкусовата промишленост, чиито стоки не са отговаряли на очакванията за качество. Други 15,3% от хората са недоволни от обслужването на мобилните оператори.

Преобладаващата част, или близо две трети от участвалите в анкетата, са разкритикували и липсата на държавна политика спрямо монополите, като най-голямо недоволство са изразили хората с висше образование, мениджърите и предприемачите, сочи изследването.

На въпроса дали познават законодателството, свързано със защитата на потребителските права, едва 27,7 на сто от запитаните са отговорили утвърдително.

На въпроса дали в страната трябва да има финансов омбудсман, който да защитава правата им при получаване на банкови или застрахователни услуги, 67,8 на сто от анкетираните са отговорили утвръдително. Софиянци са били най-активни, като 76% от тях са настоявали за финансов обществен защитник.

"Година след година в България продължаваме да отчитаме най-неудовлетворения и невярващ потребител в Европа", заяви при представянето на проучването Меглена Кунева, председател на сдружение "България на гражданите" и бивш еврокомисар по правата на потребителите.

Кунева припомни, че в рамките на "Стратегия 2020" са предвидени 175 млн. евро за програма "Потребители". Тя изрази надежда България да вземе необходимото от тези средства, тъй като българските потребителски организации не получават пари от държавния бюджет, а могат да допринесат за защита на правата на потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:03 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още