Пазарът на бензин и дизел: Между картела и регулирането
в. Капитал Daily
Горивата започват да си имат месец и той е март. По същото време преди година правителството сключи с най-големия играч в сектора "Лукойл" едномесечен меморандум за замразяване на цените на дребно. Ефект почти нямаше, просто се показа, че и държавата може да спира конкуренцията. Сега сходно предложение на "Атака", но за шест месеца мораториум и за всички цени на едро, беше отхвърлено от депутатите.
По същото време членовете на Комисията за защита на конкуренцията дълго дебатираха и се очакваше да решат в сряда дали в сектора има картел или злоупотреба с господстващо положение. Но не успя да излезе с решение. Комисарите на гласуваха в сряда и ще продължат с обсъжданията и утре. А министърът на икономиката за пореден път повтори, че трябва повече конкуренция и има нещо странно в цените. От целия държавен шум засега не последва нищо, но няма и как. Единствена конкретика може да дойде от антимонополния регулатор. Но за това ще почакаме още един-два дни.
Руснаци искат БДЖ и ферибота на Варнав. Стандарт
Русия чрез втората си най-голяма банка ВТБ в консорциум с български частен жп превозвач или руските железници може да кандидатства в търга за приватизация на "БДЖ Товарни превози".
Интересът на Русия е стратегически, да влезе през България в Европа, както вече е направила през Полша, обясни Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на жп превозвачите в България. Моята информация от срещите, които проведох с мощни руски логистични фирми, които идват на нашия пазар, е, че на България се отделя стратегическо значение, каза Ананиев. Руска компания ще кандидатства да вземе на концесия и фериботния комплекс на пристанище Варна. Така руските стоки през Варна ще се отправят към Европа, обясни Симеон Ананиев.
Сделка за 1 млн. евро в първия ден на „Агра”
в. Стандарт
Сделка за един милион евро бе реализирана в първия ден от изложението „Агра” в Пловдивския панаир. Рекордната продажба на селскостопански машини и техника бе на водещите производители в тази област – Мадара, Римекс и Анимекс.
По време на престижния форум бе обявено и сливането на българския гигант „Римекс – 1 Холдинг“ с американската компания Titan Machinery Inc. Новата българо-американска компания ще работи на пазара с името Titan Machinery Bulgaria и ще наследи изцяло дейността на Римекс 1 - Холдинг ЕАД. Целта е внедряване на американския опит в земеделието, прилагането му в мениджмънта, продажбите и сервиза на селскостопанска техника.
Община Плевен поддържа пътищата до 100 пъти по-евтино от държавата
в. Сега
Община Плевен плаща до 100 пъти по-евтино за някои дейности по пътната поддръжка в рамките на града в сравнение с цените, по които Агенция "Пътна инфраструктура" сключва договори за същите неща по републиканските пътища в областта. Това показва справката, предоставена на "Сега" от кмета на Плевен Димитър Стойков.
Изкърпването на дупки до 4 см с асфалт струва 25.26 лв./кв.м, посочва Стойков. Държавата има договор с фирма "Пътно поддържане Плевен 2010", на която за същата дейност плаща 41.24 лв. За пълнене със студен асфалт АПИ плаща в област Плевен 384.94 лв/кв.м, докато общината е сключила договор с "Инжстрой" за 208.18 лв. "Разпоредено е тази зима да не се предприема изкърпване на дупки със студена смес, защото трае само няколко месеца, а струва повече от 10 пъти от попълването им с гореща асфалтова смес. Решението е взето и след анализ на метеорологичната прогноза, която сочи затопляне на времето от 15 март и осигуряване на възможност за топло асфалтиране за 25.26 лв./ кв.м", обясни в писмо до "Сега" кметът Стойков.