България е включена в няколко транснационални туристически проекта за популяризиране на културните маршрути в Югоизточна Европа. Това съобщи зам.-министърът на икономиката и туризма Иво Маринов на срещата на министрите на държавите-членки на ЕС в програмата „Пътят на коприната“ в Берлин, която има за цел да привлича туристи от Далечния Изток към Европа.
Иво Маринов очерта трите проекта, по които страната ни е партньор. Заедно с Хърватия, Сърбия и Румъния България е координатор по проекта „Пътят на римските императори“, чрез който четирите държави ще рекламират общи туристически маршрути с единна визуализация, лого и слоган.
С други пет балкански държави България участва в проекта „Пътят на желязната завеса“, както и в програмата за малко познатите ЕДЕН (най-добри) дестинации, каза още зам.-министърът.
Културните маршрути като средство за развитие на устойчив туризъм са в центъра на дискусиите на най-голямото туристическо изложение в света ITB, което се откри днес в Берлин и ще продължи до края на седмицата.
Иво Маринов коментира, че всички тематични туристически маршрути, които развиваме, са насочени към нарастване на атрактивността на региона, към разнообразяване на туристическия продукт и повишаване конкурентоспособността на отрасъла. Той допълни, че чрез развитието на специализирани форми на туризъм опазваме историческото наследство и стимулираме икономическото развитие и заетостта. Така туризмът предлага възможности за устойчиво развитие на малките населени места, както и на непознати досега за широката публика дестинации.
Със съдействието на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма 42 туристически фирми и организации, както и местни администрации се представят на ITB Берлин. Акцент на българското участие тази година са новостите в развитието на културния, балнео-, спа- и уелнестуризма. Специално място е отделено и на промоцията на ЕДЕН дестинациите.
Над 10 хиляди изложители от 187 държави представят различни аспекти на туристическата индустрия по време на тазгодишното 46-о издание на ITB Берлин.