Оценката на „БДЖ-Товарни превози“ вече е изготвена от оценителя - правна кантора „Камбуров и партньори“, и започна нейното разглеждане от ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, съобщиха за Investor.bg от агенцията.
Както е според подписания с агенцията договор, правната кантора е изготвила и информационен меморандум на подлежащото на приватизация дружество, както и правен анализ.
В изготвения анализ на оценителя се съдържа и препоръка за начина на приватизация на дружеството, който по всяка вероятност ще е търг или конкурс. От агенцията не уточниха кога на практика ще стартира приватизацията, но посочиха, че е възможно това да стане до края на февруари.
Тогава официално ще бъдат обявени окончателните критериите за избор на потенциалните инвеститори и съответно кандидат-купувачите ще могат да се запознаят с информационния меморандум и да закупят документи. Ще е ясен и срокът, в който потенциалните инвеститори ще подават офертите си.
Засега от агенцията не разкриха какви ще са основните изисквания към кандидат-купувачите, а казаха само, че ще са „достатъчно сериозни“.
„Към момента няма заявен официален интерес към „БДЖ-Товарни превози“ от никакви потенциални инвеститори“, бяха категорични както от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, така и от ръководството на БДЖ. Коментарът им беше във връзка с някои публикации в пресата, че две банки проявяват интерес към закупуването на дружеството.
От транспортното министерство припомниха, че като принципал на дружеството са изпратили до Агенцията за приватизация някои свои препоръки за изискванията към бъдещите инвеститори, които обаче не са задължителни.
Едната от основните препоръки е, стратегическите инвеститори да имат за всяка от последните три години оборот от поне 500 млн. евро. Другото основно изискване, което препоръчва транспортното министерство, се отнася до потенциалните финансови инвеститори. Те би трябвало да имат поне 25 млн. евро собствен капитал и за всяка от последните три години да са управлявали активи за минимум 1 млрд. евро. За кандидат-купувачи ще се допускат и консорциуми от стратегически и финансов инвеститор.
Помолен да коментира виждането на БДЖ относно изискванията към бъдещите стратегически и финансови инвеститори за „БДЖ-Товарни превози“, изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев посочи, че по негово мнение не е необходимо като задължително условие пред кандидат-купувачите да се постави инвестирането на определен размер средства в дружеството. Той също така смята, че не е необходимо да се поставя и изискване за запазване на броя на заетите за определен период от време.
Относно самите потенциални инвеститори, шефът на БДЖ коментира, че според него като стратегически инвеститори биха могли да бъдат допуснати не само оператори в железопътния транспорт, но и такива от други видове транспорт или от сферата на логистиката. А за финансовите инвеститори би трябвало да има финансов ценз, но той „да не е прекомерно висок“, посочи още Недев.
преди 12 години Г-н Недев лятото ходехте по депата сега ходите по канцелариите и вършите глупости.В смисъл това което ви казаха хората го забравихте а вършите грешни виждания на хора които ще ви провалят кариерата в бдж .Г-н Владимиров вашия колега "НАЧАЛНАТА УЧИТЕЛКА" не го слушайте защото той спря влаковете за икономия сега ги пуска защо ????? Нали искахте икономии. .Или трябва да фалират товарни превози да ги вземат хора на ГЕРБ.Или БОЙКО БОРИСОВ да обяснява на България какво правите ако не ви е срам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Остави ги да си вярват и да си кликат сами бутона LIKE :) Заради такива уникуми не можем да отлепим от дъното вече две десетилетия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Още повече, че дори и печеливши, работят в условията на втората световна война. Никаква модернизация, нищо. Те за това са на печалба. Щот не са купили един вагон, един локомотив. Ако се вземат 10 нови влака само амортизацията им ще ги върне в каменната ера. *** тва как да го обясниш на якото момче по-долу? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Боже, болните изказвания започнаха! Ми като ви е срам, изчезвайте, нямаме нужда от такива безхаберници като вас. Защо не викахте така като виждахте, че БДЖ върви към катастрофален фалит..? Защо? Защо тогава не казвахте 'че продажници я управляват'? Срам ме е от такива хора като теб! Граждани били те на България... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Или се страхуваш от нещо, или си просто един платен драскач! Чел съм ти и други коментари, и не мисля, че имаш дори и едно нормално изречение написано! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години бойколандия 2012 г отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ако БДЖ беше реформирана навреме, мислиш ли, че щеше да се стигне дотук? Или пак по баш български обичаи нито национализация да искаме, нито приватизация, вечно недоволни! И ми е много интересно кои ще са тези "свои хора", като потенциален купувач може да бъде компания с активи за минимум 1 млрд евро!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Абе работата е ясна. Ще приватизират печелившата част от БДЖ, за свои хора разбира се, а пътническите превози ще останат за държавата и постепенно ще бъдат затрити. Автобусните превозвачи с нетърпение очакват кога ще се случи последното, за да останат без евтина конкуренция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар