През януари 2012 г. общият показател на доверие на потребителите* се понижава с 2,2 пункта спрямо равнището си от октомври 2011 г., което се дължи изцяло на влошаване на потребителското доверие сред населението в градовете, съобщава Националният статистически институт.
Мненията на потребителите за настоящото развитие на общата икономическа ситуация в страната, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са влошени, като балансовите показатели намаляват спрямо предходното наблюдение съответно с 3,1 и 1,9 пункта. За разлика от населението в градовете, при което балансовите стойности падат съответно с 5 и 4,9 пункта, при населението в селата има известно подобряване на оценките и прогнозите за икономическата конюнктура.
По-песимистични в сравнение с октомври 2011 г. са също оценките и очакванията на потребителите относно промените във финансовото състояние на техните домакинства. Населението, живеещо в градовете, прогнозира влошаване на финансовото си състояние в сравнение с три месеца по-рано, докато очакванията на населението в селата остават почти без промяна.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани в предходната анкета, като и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната обаче предвижданията са за по-интензивно освобождаване на персонал през следващите дванадесет месеца.
През януари 2012 г. по-голямата част от потребителите оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, но техният относителен дял е намалял в сравнение с октомври миналата година.
Наблюдава се леко подобрение (от 1,2 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. По отношение на покупката на кола през следващите дванадесет месеца последната анкета отчита положителна тенденция на покачване на този балансов показател.
* Показателят на доверие на потребителите е средна аритметична на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на: финансовото състояние на домакинствата, общата икономическа ситуация в страната, спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.
Потребителското доверие през януари е под октомврийското
Предвижданията на потребителите са за по-интензивно освобождаване на персонал през следващите дванадесет месеца, сочи анкетата на НСИ
11:19 | 03.02.12 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
-
Джей Ди Ванс: Ще се посветим на работещите хора, край на грижите за Wall Street
-
Войната на чипове между САЩ и Китай удря директно азиатските технологични акции
-
Jaguar премахва почти всички бензинови модели от гамата си
-
Няма такова нещо като твърде много пари, потвърдиха и учени
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
"Росатом" продаде активите си в Германия
-
КФН определи минималната доходност на пенсионните фондове за последните две години
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
-
Втори мандат на Тръмп ще засегне повече пазарите извън САЩ
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
-
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
-
Спад на задлъжнялостта дава на големите компании в Европа повече възможности за дивиденти и сделки