Утре официално ще бъдат подписани договорите с избраните за изпълнители за реконструкцията и електрификацията на жп линията Димитровград–Свиленград, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
За „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград- Харманли“ (с приблизителна дължина на железния път 36 км) договор се подписва с „Терна” АД, Гърция, предложила цена от 136 млн. лв. без ДДС.
За „Реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Харманли –Свиленград, (с приблизителна дължина на железния път 34 км) и рехабилитация и електрификация на железопътната линия Свиленград – граница с Гърция (с приблизителна дължина 4 км)“ договор се подписва и изпълнителя Сдружение „Железопътна инфраструктура 2011”, гр. София, предложило цена от 116,5 млн. лв. без ДДС.
„Старт инженеринг” АД подписва за „Изграждане на нови тягови подстанции в Симеоновград и Свиленград и разширение на съществуващата тягова подстанция в Димитровград“. Предложената цена е от 20,4 млн. лв. без ДДС
Проектът за електрификация и реконструкция на железопътната линия Димитровград – Свиленград се финансира основно по оперативна програма „Транспорт” и вече има одобрена апликационна форма от Европейската комисия. Бенефициент е Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ).
От държавната компания пък съобщиха, че с решение на Европейската комисия от 16 януари е одобрен формулярът за кандидатстване за проекта „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив”. Безвъзмездната финансова помощ по проекта е в размер на общо 494 млн. лв., от които 395 млн. лв. са от Кохезионния фонд на Европейския съюз, а останалите средства са национално съфинасиране.