„Тази услуга дава възможност за повишаване на събираемостта в градския транспорт, заяви Енчо Косев, генерален директор на Ерика –БГ.
“Опитът от Прага показва, че след два-три месеца от старта броят на гратисчиите рязко намалява. Това не е услуга за всички, но тя е много изгодна за пътуващите служебно, защото всеки месец компаниите ще получават данъчна фактура”, посочи още той.
Енчо Косев сподели, че инвестицията в този проект се очаква да се изплати след около 3 години. Около 75 на сто от цената на билета остава за превозвача, показват разчетите.
Управителят на „Хеброс бус” Веселин Дошков призна, че е фен на електронното таксуване, но че таксуването с SMS не отрича електронното. Просто носителите на информацията са различни, смята той.
Дошков очаква на първо време от новата услуга да се възползват около 5-6 на сто от пловдивските пътници.
Енчо Косев пък разказа, че преди 3 години, когато е въведено таксуването през мобилните телефони в Прага, едва 3-4 на сто са се възползвали от него. Сега са около 30 и повече на сто при 1,2 милиона пътници дневно.
Ерика БГ вече работи за възможността от следващата година таксуването да става като пътникът просто доближи мобилния си телефон до специален четец.
Засега от новата услуга могат да се възползват само абонатите на Мтел и Глобул. Ерика БГ е в преговори с Виваком и очаква след Нова година и абонатите на тази компания да могат да се таксуват по новия начин.
Същият проект е презентиран в София и се очаква през 2012 година общинският съвет на столицата да вземе решение по въпроса. Предвижда се такова таксуване да се въведе също така във Варна, Бургас и Русе.
Енчо Косев съобщи, че вече е подписал договори за въвеждане на SMS-билет и с други градски превозвачи в Пловдив, но отказа да съобщи кои са те.
Представителите на двете компании обещаха да не са толкова строги при старта на услугата докато не се убедят, че системата работи точно и безотказно. А също и да направят корекции на срока на валидност на билета от 45 минути, ако се окаже, че не той не е достатъчен.
преди 12 години "Елегантен" (малко Мечешка елегантност, ама нейсе) начин да се вдигнат цените на автобусните превози. И от какъв зор? Що не погледнат как в София въвеждат нови начини за таксуване, а тия тук ще ни набутват на някави си чехи. После оправданието ще е с тях. *** балкански номера. Аман вече от главоци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Само да вметна, че в Пловдив голяма част от градския транспорт е частен както е отразено в статията "частния превозвач Хеброс бус".Общината по никъв начин не е намесена тука.А дали е простотия или не - нека частника си решава и да преценява след години.А и въпросната фирма "Хеброс бус" е доста добра в обслужването на пътниците. Шофьорите им носят вратовръзки и костюми. Персонала има униформи и закачени баджове и знаеш кой ти къса билетчето. Автобусите им са чисти - сравнително нови. Пускат парно зимата и климатици през лятото. И няма нищо общо с действителността по софийските рейсове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Много са ми "симпатични" такива нововъведения.Народа няма пари за хляб, няма интернет по села и паланки, някои карат с по 130 лв. на месец, но въвеждаме система за SMS билети... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Няма такава глупост. Кой нормален човек ще дава с 20% повече и ще му е доста по неудобно да се таксува така. Даваш си парите на кондуктора и готово. В англия и Сащ няма кондуктори а има машинка в която си вкарваш парите и ти дава билетче. Толкова ли е трудно и тук така да се направи. Ще спестят сумати пари от заплати и ще е 1000 пъти по удобно за хората. И няма да храним някаква глупава чешка компания?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За нашите условия това е тотална простотия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар