"Винетките са временно решение. До няколко години трябва да преминем на тол система", обяви директорът на "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров в ефира на Дарик радио.
Работна група на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията трябва да избере консултант, който да подбере правилния вариант за тол системата у нас.
„Те са няколко типа тол системи. Първият вариант са пропускателни пунктове и бариери, където се плаща такса за преминаване по съответната магистрала. Вторият вариант е телепас – с електронно устройство като винетка, само че вътре с чип, се залепва на предното стъкло и при преминаването на портална рамка се теглят пари. Третият вариант, към който може би ние ще се насочим, е електронният тол през GPS система", обясни още Лазаров.
Той каза, че очакват след 2 години да заработи тази тол система първо за транзитно преминаващите товарни превози.
"След това е локалният товарен трафик, леките коли ще се оборудват с такива устройства последни. Това е стратегия за платени пътища, която може би след 5-6 години за леките автомобили ще влезе у нас", подчерта Лазаров. Тоест най-рано през 2017 г. ще имаме нова система за таксуване по пътищата.
Лазар Ларазорв посочи още, че колите в България, които се движат без винетка са между 5 и 7%.
Преди дни от АПИ съобщиха, че за трета поредна година цените на винетките няма да се променят.
Така догодина годишният стикер за леките автомобили ще струва 67 лв., месечния - 25 лв., а седмичия – 10 лв.
преди 13 години баси, само негативни коментари;що никой не вижда и ползите -има такива :1. ще се въведе нормалния ПАЗАРЕН принцип "ползваш услугата - плащаш" - което е рядкост за България - обикновенно е "плащаш и не ползваш или пък плащаш и втори път.."чичо ти на село или от малкия град ще облекчен да не плаща винетка за месечното си ходене до близкия хипермаркет или болница, а пък ако реши да ходи на море и иска да пести пари - ще ползва нормлните пътища (и нема да създава излишен трафик в пиковите уикенди);а пък бизнеса и по икономически активното население коюато иска да ходи през уикенд лятото на море - ще си плаща както си му е реда2. не по малко важно - всяка магистрала ще си има гарантиран бюджет за подръжка - което въобще не маловажно; иначе след десетина г пак ще си трошим колите само че със 130 ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Първо, въпроса е със сега събираните средства какво се прави, след като магистралите ги строим с чужда помощ. Второ с GPS, наистина е най-добре/има възможност за тотален контрол, брой водачи, технически параметри, вкл. и на скоростта, та от там и по-малко катаджии :)/ НО, лапаницата по доставката, монтажа, поддържането и таксите, не искам да ви казвам каква ще да е и кой ще да се пребори..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ако си нещо недоволен, се махай от дуржавата ни, защото със сигурност нямаме нужда от мрънкащи *** индивиди като теб! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Абе ти въобще нормален ли си??? Или казвай нещо по темата, или си гледай работата! Ако бях на мястото на ***, много голяма чистка щеше да има тук в тези форуми! *** такова! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Bulgaria se prevruhsta v bananova republika - vsuhnost tq otdavna etova ei celta na nashite gospodari otvud okeana - da ni prevurnat v robiDQNKOV I BORISOV - VUN I NA SUD!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години досега се плащаше 67 за винетка а с тея чип рамки КОЛКО ??? И като ги ХАКНЕ някой и ще плащаме по 150 лв. Те хакват банкомати та това ли ще им се опре !!! БЙко и Ко измислиха още един начин да ИЗМАМЯТ чесните хорица. какво може да се очаква от АБСУРДИСТАН (БУГАРИСТАН) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Teзя полудяха малка държава като България с 2 магистрали телепас ще слагат !!!!!!!! пропускателни пунктове на всяка отбивка по магистралата полудяха :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години ами супер остава до 2017 и да си направим и пътища отговор Сигнализирай за неуместен коментар