От днес болниците, които имат договор с Националната здравно-осигурителна каса (НЗОК), ще се отчитат всекидневно в институцията по електронен път, съобщиха от касата.
Досегашният формат за подаване на данните за всекидневно приетите или изписани по клинични пътеки пациенти се заменя с нов, който е публикуван на интернет страницата на касата. Досега всички документи се носеха в касата на хартия.
Чрез електронната услуга файловете ще постъпват директно в интегрираната информационна система на институцията.
На интернет страницата на касата е качена нова услуга „Ежедневно отчитане на приети/изписани пациенти“. Чрез нея всички, сключили договор за оказване на болнична помощ по клинични пътеки, трябва да подават дневните си отчети за постъпили и изписани през денонощието пациенти.
Информацията, която болниците ще подават за приетите пациенти, включва освен лични данни и информация за заболяването им също и регистрационен номер и име на лечебното заведение, приемна диагноза, както и дали пациентът е приет планово или по спешност и кой лекар го е насочил към болницата.
Справката за изписаните пациенти ще съдържа и информация за това по коя клинична пътека е лекуван пациентът, коя е основната му диагноза, има ли придружаващи заболявания. Ще бъдат описани и процедурите, които са му били извършени.
Електронните отчети, задължително подписани с електронен подпис, ще бъдат подавани през интернет страницата на здравната каса по начин, сходен с подаването на отчетите от изпълнителите на извънболнична медицинска помощ.
Здравната каса официално обяви намерението си за приемането на електронните отчети от болниците още през лятото. Тогава новият начин на отчитане бе внедрен експериментално за тестване в три районни здравно-осигурителни каси в София-град, София-област и Габрово.
преди 12 години Добре, но това няма да спре практиката "Или плащаш в брой, или ще ни полежиш малко, да ни направиш оборот през НЗОК". По-скоро приложете тази система за хотелите, защото там хептен урбулешката я карат. НСИ отчита 10 - 20% средногодишна запълняемост на броя легла, което е напълно нереалистично да продължава десетилетия наред, без хотелът да е фалирал. отговор Сигнализирай за неуместен коментар