IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Три ведомства мислят върху държавна концепция за виното

В основата на документа е националната реклама за българските изби, за която традиционно липсва бюджетно подпомагане

16:03 | 29.11.11 г.
<p>
	Производителите на вино очакват да разширят пазарите си</p>
<p>
	Снимка: БТА</p>

Производителите на вино очакват да разширят пазарите си

Снимка: БТА

Министерствата на земеделието, икономиката и финансите подготвят държавна концепция за българското вино, чиято цел е чрез активна реклама зад граница да се върне имиджът на страната като винопроизводител.

Това съобщи зам.-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров пред бизнесмени от винения бранш, които заедно с депутати и експерти обсъждаха  проекта за нов закон за виното, предстоящ да се внесе в Министерския съвет.

Изработването на държавна концепция за виното е от изключително значение за създаване на специално отношение към продукцията на българските изби, които през последните години инвестираха значителни средства в качеството на напитките и е редно да разширят пазарите си, посочи за Investor.bg шефът на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев.

Документът е в напреднал етап и до края на годината ще бъде представен на Министерството на финансите, което се очаква да одобри предложения ресурс за реализацията на мерките, заложени в концепцията.

През последните десет години браншът непрекъснато настояваше за подкрепа в рекламирането на българските вина и въпреки че действащият закон за виното беше регламентирал създаването на специален фонд за реклама, администрацията на практика провали усилията на браншовата камара за действието на подобен фонд, защото не задели очакваните бюджетни средства.

На този етап от агенцията не обявяват какъв финансов ресурс ще се търси за популяризиране на българската продукция. Досега единствената държавна подкрепа се е ограничавала във финансиране на бизнеса за участия в международни изложения.

С проекта на нов закон за виното България ще адаптира европейските регламенти, приети през последните четири години, поясни още Красимир Коев.

Целта е да се създаде модерен закон, който отговаря на новите условия и който завишава контрола върху пазара, така че да се гарантира интереса на потребителите, поясни още шефът на агенцията по храните.

По време на дискусията представители на бизнеса припомниха, че все още 60% от пазара на спиртни напитки се държи от сивия сектор, затова с новата регламентация очакват администрацията най-после да се справи с нарушителите.

С проектозакона се въвеждат и драстичните санкции срещу незаконното засаждане на лозя, които се прилагат в Европейския съюз и досега не фигурираха в българското законодателство, поясни Димитър Гайдарски от агенцията по лозата.

Въпреки че досега агенцията не е установила незаконно засадени масиви, като превантивна мярка в закона се въвежда санкция от 12 хиляди евро за хектар лозя, като притежателите им са длъжни и за своя сметка да ги изкоренят, поясни още Гайдарски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:43 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още