Ръководството на БДЖ днес официално покани стачните комитети в железниците на разговори, съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев. Срещата е насрочена за сряда, 30 ноември, в 14 часа.
От ръководството на синдикатите потвърдиха, че ще се отзоват на поканата. Оттам веднага добавиха, че започналата на 24-и ноември стачка ще продължи до подписване на споразумение.
На въпрос на Investor.bg какви ще бъдат основните предложения на синдикатите за подобряване на положението на БДЖ, синдикалният лидер Петър Бунев коментира:
„Към момента нямаме достатъчно финансова и икономическа информация за състоянието на компанията, за да предложим цялостна програма от мерки. По принцип обаче трябва да се започне от това, какво е основното, което искаме да бъде постигнато. А то е, че „БДЖ – Пътнически превози“ и „БДЖ – Товарни превози“ трябва да приключат 2012 г. без загуба".
Според Бунев тази цел може може да се реализира както чрез намаляване на разходи – което става чрез съкращаване на персонал и влакове, така и чрез получаване на допълнителни приходи.
"А важен начин за набавяне на допълнителни приходи може да бъде продажбата на сгради на железниците, намиращи се в централните части на градовете София, Пловдив, Варна, Бургас и други. Сега тези сгради се дават под наем. По най-общи сметки, от това перо биха могли да дойдат приходи от около 15-16 млн. лева“, заяви още синдикалният лидер.
преди 13 години Не съм се качвал и няма и да се кача. и в това състояние железниците е по-добре да бъдат закрити. това си е една подвижна гробница.жалко е, че го докараха до там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Много сте смешни понякога - ами нали същият "бизнес план" имаха великите ръководители на холдинга БДЖ. Че нали точно неземният кадър на Инвестора Недев, барабар с *** министър правеха планове, как щели да нарежат всичко на скрап, да продадат гарите + единственото печеливяе нещо в БДЖ (товарните превози) и да върнат новите локомотиви, че да не им плащали лихвите. И след това ултра неефективните пътни превози, с вагони и локомотиви по 40+ години щели да на печалба :(:(:(:(Хайде синдикатите са ***, ама министъра и Недев какви са, като имат същите идеи, само че съчетани и с луди съкращения. Знам, че нямате отговор, то няма и как да имате - герберастите повторят думите на Вижда и Учителя, а останалите драскачи я имат 25 години, я не и на влак са се качвали за последно преди 10 години, но иначе разбират от всичко. Смешници.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Това дори и да стане ще покрие заплатите за месец -два... Това е математика за 5 клас най много - 12000 служители по примерно 800 лева на месец заедно с осигуровките... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Тези от профсъюзите *** ли са Само преди дни от ръководството на Б Д Ж им казаха че тези гари се подготвят за концесия като завинаги ще си останат гари Ако бъдат продадени собствениците могат да правят каквото си искат от тях -молове зали за масаж дискотеки клозети Няма ли кои да им каже че тези стачки им отнемат наи важното за бизнеса -пазара в случая клиентите и връщането им в железниците е много трудно Дали някои нямат интереси от това Защо Д А Н С не се заинтересува Нали затова е създаден Чаоо Желая им успех отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ха-ха, те големи мерки измислили умниците синдикалисти - ще продават имоти и ще плащат заплати. Ами като свършат имотите какво правим?? А кредиторите питали ли сте дали ще се навият компания пред фалит да си продава имотите и да изяжда парите??А едно курсче по най-елементарно счетоводство да минете и да научите разлика между приходи и печалби???"Силни синдикати - слаба икономика!" отговор Сигнализирай за неуместен коментар