За изтеклите четири дни от началото на стачката в БДЖ загубите само от пътническите превози достигат 375 хил. лева, съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев.
При товарните превози преки загуби почти няма, но е установено известно увеличение на разходите поради необходимостта от изместването на графика за някои от превозите в часовете извън стачката, поясни още Недев.
Стачката в железниците, при която влаковете спират в периода от 8 часа до 16 часа, продължава вече пети ден. Въпреки очакванията за преговори до обедните часове днес разговори между ръководството на БДЖ и стачкуващите още не са започнали.
Синдикалният лидер Петър Бунев коментира за Investor.bg, че трите синдикални комитета - на „Пътнически превози“, на „Товарни превози“ и на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), очакват официална покана за разговори от ръководството на БДЖ.
От самата компания посочиха, че при сегашните обстоятелства действат „по законосъобразност и целесъобразност“ и винаги са готови на разговори със синдикатите, стига те да имат какво да предложат за подобряване положението на БДЖ.
Същевременно продължава изпълнението на обявените мерки за реформи в БДЖ и от утре спират първите 30 влака, отбеляза Йордан Недев. В следващите две седмици поетапно ще бъдат спирани още пътнически влакове, така че на 12 декември те ще достигнат предвидените общо 138 композиции.
преди 12 години На който не е ясно, реформа няма, няма да има и никога не е имало. Ако забелязвате, никой и не търси онези изчезнали вагони. Значи; приказките на държавата и ръководството на БДЖ са само "Мижай да те лажем!" Целта е, БДЖ да се нацепи на подпалки, някой ще вземе каквото е ценно, някой линии, почивни бази, парцели, а всичко останало ще иде за скрап. Пасивите ще останат за държавата и бюджета, някой банки, но не всички, ще пият по една студена вода, но тия милиони тонове метал (между 450-500 $ за тон), ще са чиста печалба, за някой другари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не става въпрос изобщо за партии и правителства, майната на партийността. Ако това е една 100% частна фирма, кой собственик щеше да търпи това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Цирк! Понеже ще е много съмнително ако в една държава в която се прокарват някакви частични реформи, да няма недоволство/както е в други държави/, се разиграва една сценка тип многострадална Геновева. Та те са на загуба и дотирани с години, краде се поголовно, като се почне от нафта, материали и прочие та до комисионни за извършени благоустройства и ремонти. Та те трябваше да са в стачка перманентно. Е, да сега чашата преляла, да бе, да, както казваше един човек.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години директор на Холдинг БДЖ ЕАД Йордан Недев - Тоя нали само преди 2 дни обясняваше, че загуби няма и дори са на печалба от стачката :))))))))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар