Ръководството на БДЖ не е ставало от масата за преговори със синдикатите. Това каза изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Йордан Недев във връзка с твърденията на синдикалните лидери, че ръководството на железниците не иска да преговаря с тях.
Недев посочи, че досега синдикатите изразяват несъгласие с предложените от управата реформи, но не предлагат нищо от своя страна. „Ако синдикатите имат предложения за реформи в БДЖ, които ще подобрят състоянието на компанията, ние сме готови да ги разгледаме и евентуално да ги приложим“, подчерта Недев.
„Възможно е кредиторите на БДЖ скоро да си поискат заемите, ако стачката продължава“, каза председателят на съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров. Той посочи, че най-важното за ръководството е железниците да се спасят от фалит. Владимиров не прогнозира колко време ще продължи стачката и допълни, че кредиторите едва ли биха чакали повече от две седмици.
По последни данни, за първия ден от стачката, загубата при пътническите превози е 16 хиляди лева, а при товарните – 105 хиляди лева. Но при товарните превози загубата би могла да се компенсира чрез изместване графика на превозите извън часовете, обявени за стачни.
Вчера са стачкували 5,5 процента от служителите в БДЖ по официални данни. Част от стачкуващите обаче не са се регистрирали като такива, коментираха от ръководството.
От мениджърския екип на компанията съобщиха, че днес или в понеделник официално ще внесат иск в съда за незаконност на стачката. Ако съдът постанови, че стачката е незаконна, то на стачкувалите ще се търси не само дисциплинарна, но и материална отговорност, която може да включва компенсиране на загубите на железниците от стачката.
Ако стачката продължи и през следващите дни, може да има затруднения с плащането на заплатите в железниците, които са общо около 13 милиона лева месечно, посочи Владимир Владимиров. Освен това би могло да има отлив на пътници, което ще доведе до по-големи съкращения на персонала догодина.
преди 12 години На който не е ясно, реформа няма и няма и да има. Целта е БДЖ да се нацепи на подпалки, някой ще вземе каквото е ценно, а всичко останало ще иде за скрап. Точно там е далаверата, като с Кремиковци. Пасивите ще си останат някой за държавата, някой банки ще пият по една студена вода, но тия милиони тонове метал ще са чиста печалба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да забраняват синдикатите със закон и да се приключва... отговор Сигнализирай за неуместен коментар