Следващата група предпоставки, които ще дадат възможност за висококатегориен продукт, е в обсега на самите хотели и техните собственици, качеството на техните услуги и продукти. Обичайният продукт трябва да се съпътства с допълнителни услуги, да има разнообразие и да се даде възможност на туриста „да види нещо уникално“, казва тя.
Пример бе даден със Слънчев бряг, който през последните години се препозиционира като младежки курорт, което „не е лошо“, коментираха специалистите. Днес той има възможност да се установи като младежки туристически център на Балканите и в Европа. Въпреки това и върху него бе хвърлена сянка с редица негативни репортажи в чуждите медии, базирани на отделни проекти, които биха могли да имат пагубен ефект.
По думите на Антон Пенев от „Астрал Холидейз” Турция, Гърция и Хърватска са най-големите регионални конкуренти на България. Въпреки това обаче ние се стремим да се сравним с нивото на Италия и Франция, което не е реално. Може би имаме добра база, но нямаме техния потенциал да предложим същото настаняване, тъй като нямаме подготвени кадри в бранша.
Людмила Ненкова, изпълнителен директор на „ГБС-турс” АД, също потвърди, че „трябва да бъде реалисти“ и не трябва непременно да се стремим към най-високия сегмент туристи. Най-реално е според нея да се насочим към средния сегмент, където имаме най-сериозни шансове и потенциал.
За нея също един от основните проблеми на България като туристическа дестинация е негативният имидж. Повечето западни туристи или не знаят нищо за България, или по-скоро срещат негативна информация.
Тя обясни, че много от комплексите, които са изградени като луксозни, се намират в съседство с обикновени комплекси, посещавани от по-нисък клас туристи. При това се получава смесване на двете групи, което също понижава нивото на продукта.
Участниците изтъкнаха също необходимостта от установена законова рамка, която да гарантира нужните стандарти за функционирането на сектора.
преди 13 години Докато държавата прави данъчни облекчения на "бизнесмени", които дори половината си посетители не регистрират, за да не плащат данъци; които избягват да сключват трудови договори; които въпреки забрана на ДНСК въвеждат в експлоатация опасни за живота басейни и т.н. и т.н., положението няма да се промени. Ако един бизнес е толкова непечеливш, че трябва да бъде подпомаган от данъкоплатците, то по-добре той да не съществува. Аз обаче не вярвам, че нашият туризъм е непечеливш - тъкмо обратното - и ако им се намаляват данъците, това трябва да бъде само срещу съответните реципрочни ангажименти за развитие на собственият им сектор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Първото и най важно условие е, хотелите да си сменят собствениците / с малки изключения/, а с тях и целия мениджмънт. Необходимо е в този бизнес да влязат интелигентни и образовани хора! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Нямаме дадености за такова нещо...А и манталитет. Дано не съм прав! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Става но трябва хотелите да се разредят през два и всички сергии да изчезнат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Хаахахаха! Ще се препозиционира България... :lol: Туризъм не се прави с бетон, а с хора. Когато се препозиционират хората в България, сиреч, коренното население спре да се опитва да се занимава с туризъм, може и да стане... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години абсурд невъзможно е те трябва и на бедните чужденци да се радват за друго тук просто не става отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Тея симпатяги загубиха българския клиент и сега гледат валута да лапнат.. поради това българите ходим на почивка в Гърция и Турция, но не и при нашите ЛЕШОЯДИ..И ако е необходимо мога и да дам дефиниция относно желанията на туристическия бранш :Тея искат да еб..т ГЯВОЛА у въздуха, но няма да стане тоя е на бая годинки. :-))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Искат с трици маймуни да ловят... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Няма как да стане. Или поне в близките 5-10 години. Заплатите в сектора са ужасно ниски. Трябва да въртиш странични далавери за да си докарваш някакъв нормален доход. За някои напрежението е голямо и конфликтите ескалират. Може да се наблюдава негативно отношение към туристите или пълно безразличие. Поради ниските възнаграждения 70-80 % от персонала е неквалифициран. Е, да проблемите са ясни, само че трудно ще започне да се работи в тяхното разрешаване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар