Българският туристически бранш трябва да се ориентира към по-висок сегмент туристи, с което да повиши добавената стойност в сектора. Това беше мнението на участниците в дискусията, посветена на ваканционните имоти и туризма, по време на конференцията за имоти BalREc, която се провежда с медийното участие на Investor.bg.
По думите на Анна Борисова, директор „Бизнес развитие”, „Ривиера”, Интерхотел „Сандански”, страната ни предлага много възможности за различни видове туризъм, но все още продава евтин продукт за нискобюджетни туристи.
Въпреки луксозния сграден фонд, който бе изграден през последните цени, страната ни има лошо име и репутация. Тя е интересна за нискобюджетния турист, който идва за 1 седмица на базата на олинклузив и не е склонен да похарчи нито един лев повече от първоначално платените.
Според нея България трябва да се препозиционира на европейския туристически пазар като дестинация от по-висок клас.
По мнението на Елена Косева, изпълнителен директор на „Св. Св. Константин и Елена холдинг“, за тази промяна има две групи предпоставки. Едната е свързана със задълженията на страната като промотиране на дестинацията, изграждане на инфраструктурата и т. н. Сред тях е и експлоатацията на всички дадености като минерални извори, исторически и културни паметници и т. н.
преди 13 години Докато държавата прави данъчни облекчения на "бизнесмени", които дори половината си посетители не регистрират, за да не плащат данъци; които избягват да сключват трудови договори; които въпреки забрана на ДНСК въвеждат в експлоатация опасни за живота басейни и т.н. и т.н., положението няма да се промени. Ако един бизнес е толкова непечеливш, че трябва да бъде подпомаган от данъкоплатците, то по-добре той да не съществува. Аз обаче не вярвам, че нашият туризъм е непечеливш - тъкмо обратното - и ако им се намаляват данъците, това трябва да бъде само срещу съответните реципрочни ангажименти за развитие на собственият им сектор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Първото и най важно условие е, хотелите да си сменят собствениците / с малки изключения/, а с тях и целия мениджмънт. Необходимо е в този бизнес да влязат интелигентни и образовани хора! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Нямаме дадености за такова нещо...А и манталитет. Дано не съм прав! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Става но трябва хотелите да се разредят през два и всички сергии да изчезнат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Хаахахаха! Ще се препозиционира България... :lol: Туризъм не се прави с бетон, а с хора. Когато се препозиционират хората в България, сиреч, коренното население спре да се опитва да се занимава с туризъм, може и да стане... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години абсурд невъзможно е те трябва и на бедните чужденци да се радват за друго тук просто не става отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Тея симпатяги загубиха българския клиент и сега гледат валута да лапнат.. поради това българите ходим на почивка в Гърция и Турция, но не и при нашите ЛЕШОЯДИ..И ако е необходимо мога и да дам дефиниция относно желанията на туристическия бранш :Тея искат да еб..т ГЯВОЛА у въздуха, но няма да стане тоя е на бая годинки. :-))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Искат с трици маймуни да ловят... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Няма как да стане. Или поне в близките 5-10 години. Заплатите в сектора са ужасно ниски. Трябва да въртиш странични далавери за да си докарваш някакъв нормален доход. За някои напрежението е голямо и конфликтите ескалират. Може да се наблюдава негативно отношение към туристите или пълно безразличие. Поради ниските възнаграждения 70-80 % от персонала е неквалифициран. Е, да проблемите са ясни, само че трудно ще започне да се работи в тяхното разрешаване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар