IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Доверието на потребителите намалява през последните три месеца

Анкетата на НСИ отчита влошаване на нагласите за извършване на разходи за подобрения в дома, закупуването или построяването на жилище и покупката на кола

13:55 | 04.11.11 г.
Доверието на потребителите намалява през последните три месеца

Доверието на потребителите намалява с 3 пункта през октомври 2011 г. спрямо равнището си от преди три месеца, показват данни на НСИ.

Стойността му е над минус 40 и е под дългосрочната си средна от минус 35. Понижението се дължи на намаленото доверие както сред населението в градовете, така и сред това в селата - съответно с 3,5 и 1,7 пункта.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-неблагоприятни спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 1,7 и 2,7 пункта.

Потребителите, живеещи в градовете считат, че финансовото състояние на техните домакинства понастоящем е относително по-добро в сравнение с три месеца по-рано, докато сред населението в селата оценките са по-резервирани. В очакванията за следващите дванадесет месеца обаче като цяло песимизмът се засилва.

По-неблагоприятни в сравнение с юли са и оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца (балансовият показател се покачва с 3,1 пункта). Инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът също се увеличава. Очакванията се изместват към по-негативните оценки като балансовият показател се повишава със 7,5 пункта.

Последната анкета отчита влошаване (от 1,1 пункта) на общата оценка по отношение на разходите за покупка на предмети за дълготрайна употреба в настоящата ситуация. Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за подобрения в дома, закупуването или построяването на жилище и покупка на кола през следващите дванадесет месеца.

Изследването на НСИ е част от хармонизираната програма на Европейския съюз за наблюдения на бизнес тенденциите и наблюдение на потребителите и е представително за населението на 16 и повече години.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:19 | 29.08.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още