Чиновници си купуват мощни коли с подгряващи се седалки
в. „Сега“
Въпреки призивите за затягане на коланите министерствата и агенциите се надпреварват в харчовете за покупки на луксозни автомобили. Агенция "Пътна инфраструктура", "Митници" и Министерството на транспорта вече пуснаха обществени поръчки за доставка на скъпи возила, показа проверка на "Сега" в регистъра на обществените поръчки.
Лидер е Националната агенция "Пътна инфраструктура", която обяви търг за покупката на 26 високопроходими автомобила. Те ще бъдат взети на лизинг, а прогнозната им стойност е почти 1.5 млн. лв. Ведомството държи колите да са с бордкомпютър и подгряване на предните седалки. За доброто настроение на чиновниците се залага на музикална система със CD. В общата сума е включена и цената за регистрация, застраховане, сервиз и винетки на автомобилите, които ще се ползват от служителите от областните пътни управления.
Чиновниците държат на мощни возила, затова се търсят коли с не по-малко от 160 конски сили, да работят с бензин и да имат 5 врати. За повече сигурност автомобилите трябва да имат ABS контрол на спирачките при спускане по наклон, електронна система за стабилност, асистент за потегляне по наклон, чистачки със сензор за дъжд и централно заключване.
Компромат и дописване на забранителния списък "освежиха" балотажа
в. „Сега“
Лавина от сигнали за контролиран вот, опити за белязване на бюлетини, незаконна агитация и компромати заваляха и на балотажа. В социалната мрежа "Фейсбук" се появи скандално споразумение между ГЕРБ и ЕНП в Главиница, Силистренско, което дава на управляващите повечето инфраструктурни проекти. Документът бе цитиран и от члена на предизборния щаб на БСП Младен Червеняков като пример за контролиран вот. Според споразумението шефът на общинския съвет на ГЕРБ Рашко Стойчев предоставя спечелените от него на първи тур 1050 гласа на кандидата на ЕНП Хюсеин Хамди. Ако бъде избран, Хамди се задължава да назначи Стойчев за зам.-кмет с ресор "Финанси и стопански дейности", да даде поста на секретар на общинската администрация на посочен от ГЕРБ човек и да предостави изпълнението на 70% от всички инфраструктурни проекти в общината на управляващите. До редакционното приключване на броя отговор от страна на мнозинството нямаше.
"Синя зона" е спечелила 12 млн. лв. до септември
в. "Сега"
Приходите от "синя зона" в столицата са близо 12 млн. лв. към края на септември. Това е с над 620 000 лв. повече спрямо деветте месеца на миналата година. Това показва справка на поделението "Паркинги и гаражи" на общинската фирма "Център за градска мобилност", изготвена за "Сега".
Едно от обясненията за повечето пари е, че границите на "синя зона" постоянно се увеличават, тъй като общината включва нови улици, които досега не са били обхванати от платеното паркиране. Въпреки ръста на приходите най-вероятно ЦГМ няма да изпълни поставената си задача в бизнес плана да увеличи печалбата си с 1.5 млн. лв., защото харчи почти всичко, което спечели.
Увеличението на печалбата бе заложено заради планираното увеличение на цената за час престой. Предизборно обаче управляващите спряха решението. За цялата 2010 г. дружеството отчете близо 16 млн. лв. общи приходи от платеното паркиране. Разходите бяха 12.2 млн. лв.
Печалбата на енергото ще бъде ограничена до 5%
в. "Сега"
ЧЕЗ Електро, ЕОН Снадбяване и ЕВН Разпределение България ще продават тока на домакинствата и малкия бизнес с до 5% надценка, ако Държавната комисия за енергийно и водно регулиране(ДКЕВР) промени наредбата за тарифите. Националната електрическа компания (НЕК) също ще може да ползва такава надценка, когато продава енергия на електроразпределителните дружества. Регулаторът ще обсъди промяната следващия вторник. Размерът на надценката ще се определя от регулаторната комисия според приходите на компаниите, каквато практика ДКЕВР вече е наложила с "Булгаргаз". На газовата компания определената по наредба надценка е до 2%, но при всяка промяна на цените размерът й се определя от регулатора.
Досега цената на тока от трите снабдителни дружества се определяше на базата на инвестираните от тях средства, за изплащането на които дружествата можеха да ползват 12% надценка.
ВКС решава съдбата на делото за двореца "Кричим"
в. „Сега“
Върховният касационен съд ще решава на 28 ноември дали да допусне за разглеждане жалбата на бившия премиер и наследник на последните български царе Симеон Сакскобургготски по делото за двореца "Кричим". ВКС може изобщо да не допусне жалбата им до разглеждане, тъй като се занимава с граждански дела само по изключение.
Досега две инстанции - окръжният и апелативният съд в Пловдив, отхвърлиха иска на Сакскобургготски и сестра му Мария-Луиза Хробок за собствеността на имота.
Те претендират, че са законните собственици на двореца "Кричим" и на 371 дка ниви, като се позовават на решение 12/1998 г. на Конституционния съд. С него бе признат за противоконституционен законът за обявяване за държавна собственост имотите на семействата на бившите царе Фердинанд и Борис и на техните наследници от 1947 г.
Според тях имотът е придобит по давност, интендантството на цивилната листа на царя, което е вписано в актовете за собственост, е частна канцелария, обслужваща интересите на монарха като физическо лице.
Връщаме трошка за по-нова кола
в. „Стандарт“
Бартерът става все по-популярен при замяна на стар автомобил за по-нов. Офертата се предлага все по-често от автокъщите, които внасят коли втора ръка. Така човек може да замени 10-15-годишната си кола за по-нова на 3-4 години.
Доскоро услугата се предлагаше предимно от вносители на нови автомобили, но не всеки има пари да си вземе нова кола, дори да получи сериозна отстъпка, като върне старата си.
Доскоро бартери се правеха най-вече със стари автомобили от различен клас. Например човек има спортна двувратка, но му се ражда дете и иска да замени бегачката си за семейно комби или ван. Напоследък обаче тенденцията е на този принцип да се взимат по-нови и по-скъпи коли.
Напоследък се наблюдават бартери с по-нови автомобили, като клиентите се целят в коли от ценовия диапазон над 30 хил. лв., обясни за "Стандарт" зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев.