Българските фирми, извършващи международни товарни превози с камиони, оперират основно между европейските страни, научи Investor.bg от представители на бранша. Причината за това е, че след фалита или спирането на дейност на голям брой малки фирми през 2009 г. и началото на 2010 г., на пазара са останали главно по-големите.
Експертите от транспортния бранш обясняват, че за тях дестинациите за превози от и за България не са достатъчни, за да запълнят капацитета на камионите си целогодишно.
„Успешните“ български фирми, задържали се на повърхността по време на кризата, напоследък извършват по-голямата част от превозите си между точки в страни от Западна и отчасти от Централна Европа, уточни източник на Investor.bg от транспортния бранш.
Налице е и друга тенденция - при едни и същи разстояния и товари, цените за превозите от и за България да се изравняват. Тази тенденция е започнала още миналата година, когато ръстът на износа у нас чувствително изпревари този на вноса. Превозвачи припомниха, че допреди две години цените за превоз на стоки от чужбина за България традиционно бяха по-високи.
Що се отнася до цените на товарните превози с камиони като цяло, те бележат лек ръст от началото на годината, но не са достигнали нивата си от 2008 и 2009 г. Причината е, че оживлението на пазара на товарни превози в Европа засега е слабо, така че не може да се стигне до осезаемо увеличение на транспортните навла, обясниха от бранша.