”Тъй като кредитите ни са краткосрочни, за разлика от банковите, изчистихме портфейла си от лоши кредити още през 2009 г. и за 2010 г. отчетохме печалба, като за тази и следващата година очакваме ръст на печалбата и приходите”, заяви Луик Льо Пишу, изпълнителен директор на БНП Париба Пърсънъл Файненс ЕАД, на пресконференция по повод 10-годишнината на компанията.
”Ситуацията в момента е доста несигурна, но не очакваме последствия за България поне в нашия бизнес. Развитието на България зависи от нейния бизнес и зависи от случващото се в Европа”, сподели Пишу.
Дружеството, стартирало като Jet Credit, е имало почти 1 млн. клиенти в своята история, като от тях 418 хил. души са теглили стоков кредит от дружеството повече от 1 път. Стоковите кредити са 40% от бизнеса на дружеството, а останалото е лични кредити с лимит до 50 000 лв.
Приходите от лихви за 2010 г. са 65 млн. лв., като намаляват с 25% на годишна база. Разходите за лихви са за едва 3,5 млн. лв. за 2010 г. спрямо 14 млн. лв. за 2009 г.
Дружеството е отчело обезценки на кредити за 17 млн. лв. през 2010 г. спрямо 72 млн. лв. за 2009 г. Административните разходи за 2010 г. са 36 млн. лв. спрямо 34 млн. лв. за 2009 г.
Нетната печалба за годината е 21 млн. лв. (от тях 14 млн. лв. от дейността и 7 млн. лв. икономии от данък печалба) спрямо загуба от 21 млн. лв. за 2009 г.
Кредитният портфейл в края на 2010 г. е 169 млн. лв. спрямо 187 млн. лв. в края на 2009 г. и 250 млн. лв. в края на 2008 г. Собственият капитал на компанията в края на 2010 г. е 43 млн. лв.
Получените банкови заеми са за 128 млн. лв. към края на 2010 г. спрямо 172 млн. лв. в края на 2009 г. и 249 млн. лв. в края на 2008 г.
За периода 2008 – 2010 г. финансирането на аудио системи от БНП Париба Лични финанси е намаляло с 82%. През 2010 г. има ръст с 20% на годишна база (спрямо 2009 г.) на финансирането на спално обзавеждане. През 2010 г. спрямо 2008 г. има 30% спад във финансирането при покупка на дограма.