Първите осем месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас. Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват 21,34% ръст на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси.
Данните на ААП представляват добри сигнали, както за покупките на леки коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.
За периода от януари до края на август са реализирани продажби на 14 086 нови автомобила. Това е ръст от 19,1% спрямо продадените за същия период на миналата година 11 828 нови коли.
Само през август 2011 г. са продадени 1 809 автомобила при ръст на годишна база с 15,9%.
При камионите и автобусите увеличението е дори още по-голямо. След реализирани общо 482 продажби през януари-август 2010 година, за първите осем месеца продажбите са 851 броя. Това е ръст със 76,6% на годишна база.
Най-силно за периода януари-август отново се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 642 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,66%.
Второто място по продажби за първите осем месеца на годината се пада на Ford, които са продали 1 270 нови коли, с което увеличават сделките спрямо същия период на миналата година с 9,8%, когато са продали 1 157 автомобила. Пазарният дял на марката за периода януари-август 2011 г. е 9,02%, а за същия период на миналата година той е бил 9,78 на сто.
На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 1 213 нови коли и пазарен дял от 8,61%. За същия период на миналата година Toyota са продали 1 308 коли.
Ръст отчитат и продажбите на Peugeot, която се нарежда на четвърто място с пазарен дял от 7,50%. За периода януари-август 2011 г. са продадени 1 057 автомобила при 961 коли за същия период на миналата година.