Председателят на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД Владимир Владимиров поиска изработване на концепция за подобряване на състоянието на локомотивния парк на БДЖ, съобщи БТА. Това стана при посещението му днес заедно с членове на ръководството на холдинга в локомотивното депо в софийския квартал Подуяне.
Владимиров отбеляза, че за дейността на товарните превози в страната са необходими 4 800 локомотива, а всички останали трябва да бъдат продадени като "живи активи". Председателят на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" коментира още, че един от основните проблеми е свързан с планирането на разходите за покупка на резервни части.
„В локомотивното депо в Подуяне има много пари във вид на пръснати непотребни части, с приходите от които може да се инвестира в машинния парк“, каза финансовият директор на БДЖ Велик Занчев. "Видях много пари, които във вид на непотребни части - скрап, могат да бъдат продадени и приходите да се инвестират в локомотивния парк", допълни Занчев.
Зам.-директорът на "Пътнически превози"- София Стефан Деянов коментира, че основният проблем на холдинга е липсата на средства. По думите му, техниката е стара, изисква повече поддръжка и повече разходи, но приходите са постоянни и не се променят.
Столичното локомотивното депо в Подуяне е започнало да работи в периода 1961-63 г. във връзка с първата доставка на модерните за времето си електрически локомотиви в България. Към днешна дата то остава най-голямото в страната.