IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Планират подобряване на локомотивния парк на БДЖ

Едни от основните проблеми на холдинга са недостигът на средства и невъзможността да се определят разходите за резервни части, коментират от ръководството на компанията

18:05 | 09.08.11 г.
Автор - снимка
Създател
Планират подобряване на локомотивния парк на БДЖ

Председателят на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД Владимир Владимиров поиска изработване на концепция за подобряване на състоянието на локомотивния парк на БДЖ, съобщи БТА. Това стана при посещението му днес заедно с членове на ръководството на холдинга в локомотивното депо в софийския квартал Подуяне.

Владимиров отбеляза, че за дейността на товарните превози в страната са необходими 4 800 локомотива, а всички останали трябва да бъдат продадени като "живи активи". Председателят на съвета на директорите на "Холдинг  БДЖ" коментира още, че един от основните проблеми е свързан с планирането на разходите за покупка на резервни части.

„В локомотивното депо в Подуяне има много пари във вид на пръснати непотребни части, с приходите от които може да се инвестира в машинния парк“, каза финансовият директор на БДЖ Велик Занчев. "Видях много пари, които във вид на непотребни части - скрап, могат да бъдат продадени и приходите да се инвестират в локомотивния парк", допълни Занчев.

Зам.-директорът на "Пътнически превози"- София Стефан Деянов коментира, че основният проблем на холдинга е липсата на средства. По думите му, техниката е стара, изисква повече поддръжка и повече разходи, но приходите са постоянни и не се променят.

Столичното локомотивното депо в Подуяне е започнало да работи в периода 1961-63 г. във връзка с първата доставка на модерните за времето си електрически локомотиви в България. Към днешна дата то остава най-голямото в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:12 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още