Първите седем месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас. Това се вижда от ръста от 21,05% на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси.
Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват както добри сигнали за покупките на коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.
За периода от януари до края на юли са реализирани продажби на 12 277 нови автомобила. Това е ръст от 19,58% спрямо продадените за същия период на миналата година 10 267 нови коли.
При камионите и автобусите увеличението е дори още по-голямо. След реализирани общо 443 продажби през януари-юли 2010 година, за първите седем месеца продажбите са 726 броя. Това е ръст с 63,9% на годишна база.
Най-силно за периода януари-юли се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 449 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,80%.
Второто място по продажби за първата половина на годината се пада на Ford, които са продали 1 120 нови коли, с което увеличават сделките спрямо същия период на миналата година с 10,67%. Пазарният дял на марката за първите седем месеца на 2010 г. е бил 9,86 на сто, а за същия период на тази година той е 9,12 на сто.
На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 1 033 нови коли и пазарен дял от 8,41%. За същия период на миналата година Toyota са продали 1 145 коли.
Ръст отчитат и продажбите на Peugeot, която се нарежда на четвърто място с пазарен дял от 7,40%. За периода януари-юли 2011 г. са продадени 909 автомобила при 853 коли за същия период на миналата година.
преди 13 години Значи кризата при нас свърши.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар