„Лукойл Ейвиейшън България“ ЕООД заявява, че няма ексклузивни договори с летищата за снабдяване с авиационно гориво (керосин), съобщават от компанията, която е от групата на Лукойл в България.
От компанията обясняват, че във всеки договор е уговорена клауза за равнопоставеност на доставчиците.
Пазарът на горива, включително и на авиационно гориво, винаги е бил либерализиран и при наличие на ресурс от гориво, клиенти и съответните специалисти, всеки може да участва в него на основата на пълна равнопоставеност. Всички летища са свободни да работят с неограничен брой доставчици, стига тези доставчици да имат съответните договори с авиокомпаниите и да гарантират необходимото качество на горивото, коментират от Лукойл.
От „Лукойл Ейвиейшън България" посочват, че се отнасят „максимално отговорно към своите задължения към клиенти и партньори при създалите се тежки обстоятелства след внезапното прекратяване на доставките от „Лукойл Нефтохим Бургас“ поради забранителната заповед на Агенция Митници. И затова „още с получаването на съобщението за прекратяване на доставките, коректно информирахме за очертаваща се криза от недостиг на авиационно гориво както нашите контрагенти, така и съответните правителствени органи и взехме мерки за пренасочване на гориво към летище Бургас, което в противен случай вече щеше да бъде затворено“.
По силата на сключени договори „Лукойл Ейвиейшън България“ ЕООД доставя авиационно гориво – производство на „Лукойл Нефтохим Бургас” АД, на повече от сто български и чужди авиокомпании, опериращи до българските граждански летища, за което плаща акциз и ДДС.
„На 30 юли 2011 г. получихме уведомление за разблокиране на 1397 тона от задължителните запаси на „Лукойл Нефтохим Бургас” АД. Тези запаси закупихме по установения в закона ред и те бяха експедирани към летищата по предназначение. Независимо от така предприетите мерки отчитаме, че ситуацията остава сложна, защото тези количества могат да задоволят нуждите само на летище Бургас при нормален режим на работа за около 3 дни.“
„Лукойл Ейвиейшън България” ЕООД полага максимални усилия, за да осъществи внос в най-кратки срокове, уверяват от компанията. В същото време се добавя, че вносът на авиационно гориво през този сезон е силно затруднен поради голямото търсене.
„Всички производители, към които се обърнахме, подобно на „Лукойл Нефтохим Бургас” АД, планират своето производство предварително. В момента проучваме всякакви възможности за внос и изясняваме сроковете, в които можем да доставим гориво до летищата в страната.“
„Тъй като потреблението на авиационно гориво през месец август се очаква да бъде колкото през юли, т.е. най-голямо за цялата година, не споделяме оптимистичната прогноза (изказана от министър Трайчо Трайков), че страната разполага с достатъчно запаси от авиационно гориво, които да гарантират нормалното функциониране на летищата.“
Относно ситуацията със снабдяването с горива, от Летище София съобщават, че „регулярността на полетите на Летище София не е нарушена и няма отменени полети заради проблеми с горивото“. От аеропорта посочиха още, че Летище София не използва гориво от държавния резерв.
В момента в складовата база на Летище София се приемат 18 цистерни с вместимост около 950–1000 тона, собственост на ,,Лукойл Ейвиейшън”.
Нормалната консумация на авиационно гориво на Летище София, която за едно денонощие е около 200 тона, е намаляла с 30-40% и сега е около 160-180 тона. Причината е, че авиокомпаниите се презастраховат и танкират от летището, от което излитат, допълват от столичния аеропорт.
Същевременно от БДЖ съобщиха, че след проведени разговори между ръководствата на „Холдинг БДЖ” ЕАД и „Лукойл България” ЕООД, се е стигнало до „споразумение да се възстановят регулярните доставки на гориво за нуждите на железницата“.
Очаква се в най-кратък срок да се намери решение за изплащането на задълженията на Холдинг БДЖ ЕАД в размер на 2,5 млн. лева към фирмата доставчик.
преди 13 години Въпросче имам. Как така потреблението на гориво пада с 30-40 % при положение, че от 200 тона става 160? 40/200=0.2 или се бъркам? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Да бе, да... каца чуждия самолет и ако има гориво, аре на колонката ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар