През първото шестмесечие на 2011 г. членовете на Съюза на пивоварите в България са реализирали над 2,4 млн. хектолитра бира, съобщи главният секретар на съюза Ивана Радомирова.
Най-много бира за този период е продадена в PET бутилки, които съставляват 58% от общите продажби, следвани от продажбите в стъклени бутилки с дял от 33%.
По данни на съюза за първи път от три години насам няма спад в реализацията на пиво. В пиковите години на кризата пивоварните отбелязаха 15% спад. „Последните години бяха трудни за индустрията, но въпреки проблемите инвестициите в бранша продължиха да се развиват“, обясни шефът на съюза.
Фирмите в бранша са направили вложения за 331 млн. лв в периода 2006 - 2010 г. Тези средства са насочени към обновяване на производството, за иновации, регистрации на търговски марки и обучение на персонала, съобщи Радомирова.
Към настоящия момент работната заетост в сектора надхвърля 2 900 души, която сравнена със същия период на предходната година, отчита 7% ръст. По данни на НОИ минималната работна заплата в сектора е 444 лв.
Най-силните периоди за пивоварната индустрлия в България са били през 2007 и 2008 г., когато производството и реализацията на пиво е била над 5 300 хектолитра. През 2009 и 2010 г. производството и продажбите са били над 4 800 хл.
Консумацията на бира се мести от „студения“ (консумация в ресторанти и заведения) пазар към „топлия“ (консумация вкъщи). Причината е в намалената покупателна способност на населението и слабият туристически сезон, смятат от съюза.
През 2010 г. потреблението на бира на човек от населението е била около 67 литра. А през 2007 и 2008 г. на човек от населението тази консумация е надхвърляла 73 литра.
"Очакванията са през тази година продажбите на пиво да се запазят, а защо и да не нарастват", прогнозира още Радомирова.