През 2011 година 70% от продажбите на бира в магазините вече са в полимерни бутилки, известни като PET опаковки. През 2002 година едва 16% от пенливата напитка се продаваше по този начин, съобщиха от Карлсберг България.
"Българите подхождат практично, търсят по-лека опаковка и оптимално съотношение между качество и цена. Освен това у нас няма предразсъдъци към полимерните бутилки", обясни Александър Грънчаров, изпълнителен директор на компанията.
Тази година се задълбочава и тенденцията за разширяване на т. нар. "топъл пазар". На професионален език това означава засилване на продажбите за вкъщи за сметка на консумацията в заведенията. "Ако през 2009 година покупките за вкъщи са съставлявали 68% спрямо 32% за консумацията в заведенията, то към днешна дата това съотношение вече е 72% към 28%”, обясни още Грънчаров.
Производителят Tuborg пуска за първи път в Югоизточна Европа премиална бира в еднолитрова PET бутилка. Напитката ще се произвежда в пивоварната на компанията в Шумен.