Петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с което е установено нарушение от страна на “Белла България” АД при организирането на игра за рекламиране на месни продукти. Съдът обаче намали първоначално наложената санкция от 218 хил лв. на 52 хил. лв., съобщиха от КЗК.
Антимонополният орган се самосезира и образува производство заради промоционалната игра “Стягайте багажа за LEKI пътешествия”.
Според рекламата всяка седмица от 2 ноември до 13 декември 2009 г. потребителят, изпратил уникален код от опаковката на шпековите колбаси LEKI, е могъл да участва в раздаването на четири самолетни уикенд екскурзии до Париж, Лондон, Рим и Берлин. Сред наградите са били и 100 куфара “Самсонайт”.
Законът забранява действия, които с непазарни елементи влияят на решението на потребителя дали да купи дадена стока или не, като се отклонява вниманието му от търговските свойства на продукта.
Решението на ВАС е окончателно.