Първите шест месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас. Това се вижда от ръста от 21,7% на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси. Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват както добри сигнали за покупките на коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.
За периода от януари до края на юни са реализирани продажби на 10 287 нови автомобила. Това е ръст от 19,6% спрямо продадените за същия период на миналата година 8 604 нови коли.
При камионите и автобусите увеличението е дори още по-голямо. След реализирани общо 394 продажби през януари-юни 2010 година, за първите шест месеца продажбите са близо два пъти повече – 667 броя. Това е ръст с 69,3% на годишна база.
Кой колко продаде през първата половина на годината?
Най-силно за периода януари-юни се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 221 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,87%.
Второто място по продажби за първата половина на годината се пада на Ford, които са продали 950 нови коли, с което увеличават сделките спрямо същия период на миналата година с 10,9%. Пазарният дял на марката за първите шест месеца на 2010 г. е бил 9,96 на сто, а за същия период на тази година той е 9,23 на сто.
На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 821 нови коли и пазарен дял от 7,98%. За същия период на миналата година Toyota са продали 893 коли.
Ръст отчитат и продажбите на Dacia, която се нарежда на четвърто място с пазарен дял от 7,92%. За периода януари-юни 2011 г. са продадени 815 автомобила при 600 коли за същия период на миналата година.