Над 20 мостови съоръжения се ремонтират в Столичната община тази година, като общата стойност на ремонтите по тях е 7,3 млн. лв. Това съобщи по време на регионалната конференция за политики по управление на мобилността, която се проведе по проекта "Pimms transfer" Кристиян Димитров от сектор "Инвестиционна дейност" на дирекция "Транспортна инфраструктура", предаде БТА.
Сред съоръженията, които се ремонтират тази година, са мостовите конструкции при пл. "Сточна гара", новата част на моста "Чавдар", мостът по бул. "Драган Цанков" над ул. "Тинтява", мостово съоръжение по бул. "Кл. Охридски" над река Рекманица, част от съоръженията при транспортен възел "Надежда", както и по-малки мостови конструкции в селата Владая, Кътина, кв. "Иваняне", гр. Банкя, кв. "Княжево" и гр. Нови Искър.
Сред ремонтираните тази година мостове ще е и Александровия мост в кв. "Княжево", който е построен през 1895 година. В инвестиционната програма за следващите три години е включен ремонтът на моста при Захарна фабрика.
Общината работи по подготовката на проекти за изграждането на нови надлези по булевардите "Ботевградско шосе" и "Владимир Вазов". Освен тях между кварталите "Бояна" и "Симеоново" над Околовръстния път ще бъдат изградени три пешеходни надлеза.
В рамките на тези три години трябва да бъде завършена рехабилитацията на съоръженията от възел "Надежда".
До края на следващата година предстои да се изградят няколко кръстовища на две нива. Между бул. "Драган Цанков" и бул. "П. К. Яворов" кръстовището ще стане на две нива, като централното пътно платно на бул. "П. К. Яворов" ще мине под бул. "Драган Цанков", а от двете му страни ще се обособят локални платна за връзка с останалата част от кръстовището, като се изгради и кръгово кръстовище.
Трасето на съществуващия бул. "Андрей Сахаров" в "Младост 1" и продължението на ул. "Св. Киприян" в "Младост 2" ще се свържат, като пресичането на бул. "Андрей Ляпчев" ще става с четириколонно кръстовище на ниво терен, а директното направление по бул. "А. Сахаров" ще минава над него чрез мост.
Централното пътно платно на бул. "Акад. Ив. Евст. Гешов" ще продължи подземното си минаване след бул. "Цар Борис Трети" и под ул. "Св.Георги Софийски" и ще излиза на ниво терен при ул. "Урвич".
Транспортният възел "Лъвов мост" ще е на три нива, като трамваите и автомобилите по бул. "Кн. Мария Луиза" ще се движат на наземното, на първото подземно - транзитното движение по бул. "Сливница", а на второто подземно - метрото.
До 2015 година трябва да бъде завършена реконструкцията на Околовръстния път от бул. "Цариградско шосе" до магистрала "Люлин". Реконструкцията на една от най-натоварените пътни артерии в столицата ще се извършва на няколко етапа.
До края на следващата година ще бъде завършено разширението от бул."Симеоновско шосе" до бул."Ал.Малинов". През 2013 година ще се изгражда новият път между бул."Братя Бъкстон" до автомагистрала "Люлин". Трасето ще е с множество естакади и тунелно преминаване през някой от участъците.
За 2015 година е предвидено изграждането на два участъка - между автомагистрала "Люлин" и Северната скоростна тангента, както и между бул. "Ал.Малинов" и пътния възел с бул."Цариградско шосе". Индикативната стойност на целия проект е около 100 милиона евро.
* Актуализирано към 14.15 ч.
преди 13 години Звучи направо невероятно. Дано някой ден наистина видим такива пътища с очите си в България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар