Плевнелиев обеща "Хемус" да се прави с европари след 2013 г.
в. Сега
Пари за магистрала "Хемус" и още няколко важни шосета в България ще бъдат осигурени от европейските фондове, решението на ЕК е вече факт. Това обяви преди заседанието на кабинета вчера строителният министър Росен Плевнелиев. По-късно обаче уточни, че предстои ЕК да внесе предложението в Европейския парламент и едва тогава да се очаква "зелена светлина". Проектът ще се реализира след 2013 г. и не е ясно откъде Плевнелиев е убеден, че Брюксел ще предвиди пари в бюджета си за следващия период от 2014 до 2020 г.
"За българските граждани това означава, че "Хемус" и скоростните пътища са вече част от трансевропейската пътна мрежа. Те струват около 3 млрд. евро. От тази сума ЕС дава 80%, или 2.5 млрд. евро", обясни той. В момента от "Хемус" са готови около 40 км малко преди Варна и малко след столицата.
Инвеститорите не се интересуват от гарите и летищата ни
в. Сега
Нито един инвеститор не проявява интерес към концесия на летищата Горна Оряховица, Пловдив и Русе, както и към стопанисването на жп гари, призна вчера транспортният зам.-министър Камен Кичев. "Единственият позитивен опит на правителството с концесиите на инфраструктура е за бургаското пристанище, което се стопанисва от параходство "Български морски флот", посочи още той.
Добри новини има за теснолинейката до Пирин Септември-Добринище, към която интерес проявяват немски инвеститори с намерението да я превърнат в туристическа атракция. Германците вече събирали данни за броя на пътниците и обема на товарите по линията.
НКЖИ ще получи помощ до 200 млн. лв.
в. Стандарт
Правителството разреши Управляващият орган на Оперативна програма „Транспорт” (ОПТ) в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да подпише договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), съобщиха от правителствената пресслужба.
Средствата в размер до 200 млн. лв. са за реализацията на проекта „Модернизация на железопътния участък Септември-Пловдив – част от Трансевропейската железопътна мрежа”. Проектът включва три отделни договора за модернизация на участъка – Септември-Пазарджик, Пазарджик-Стамболийски и Стамболийски-Пловдив.
Ще бъдат извършени оценки на оперативната съвместимост, съответствието и строителен надзор за проекта.
ГЕРБ: Ако си плащаш данъците, те изкарват глупак
в. Стандарт
В България ако си платил много данъци, вместо да се гордееш с това, те изкарват глупак и мошеник. Това заяви по повод данъчната си декларация председателят на групата на ГЕРБ в парламента Красимир Велчев.
По думите му приходите му от около 1,2 млн. лв. са от продажбата на фирмата му. "Продадох фирмата си, която имам от 22 години на една италианска компания, която внесе пари в държавата и съм горд, че самият аз платих 200 хиляди лева данъци. У нас вместо да си горд, че плащаш данъци, те изкарват веднага глупак или мошеник", уточни Велчев.
Магазини рекетират бизнеса с такса „юбилей”
в. Новинар
Има търговски вериги в България, за които се знае, че не печелят основно от продажбите си, а от това, което събират като всевъзможни такси. Други пък си слагат такса „юбилей”. „Направиха голяма рекламна кампания, взривиха публичното пространство, че клиентите им получават като подарък автомобили, а на практика цялата кампания беше изнесена на гърба на производителите, плащайки такса за юбилея им”, разказаха източници на „Новинар”, пожелали анонимност. Никъде обаче не се посочва как точно са изразходвани парите, които фирмите са платили за рождения ден на веригата, колко точно са похарчени и за какво.
Общото мнение е, че при подписване на годишния договор между търговеца и доставчика, в документа магазините са си включили не само 13-ата заплата, но и годишния бонус. Оттам нататък продажбите за големите вериги остават на заден план, тъй като те си гарантират един сигурен приход от маркетингови бюджети, входни такси и всевъзможни други плащания.
"Атака" и отцепници в схватка за партийните пари
в. Дневник
Кавгите в парламента около разпределянето на държавните субсидии за партиите след отцепването на депутати от "Атака" и РЗС продължиха вчера с нова сила. Трима напуснали групата на "Атака" се заканиха да съдят за клевета лидера Волен Сидеров и поискаха Сметната палата да провери как е харчена държавната помощ за партията, която по думите им от 2005 г. е 15 млн. лв.
Обявиха, че не са пренасочили никъде парите, а ги оставяли на Сидеров "за апартаменти в чужбина на приятели" или за "скъпи ремонти".