Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на „Студио Модерна България” ЕООД заради използване на подвеждаща реклама, съобщиха от пресцентъра на комисията.
„Студио Модерна България” извършва стопанска дейност, свързана с продажба на стоки с разнообразно предназначение чрез директна продажба в търговски обекти и чрез интернет магазина си с уеб адрес http://www.topshop.bg.
Проверка на КЗК установила, че в периода от 3 февруари до 31 март тази година дружеството е организирало промоция на продукти „Топ шоп“ чрез реклама в наградната игра „Месеци на любовта и красотата”.
Според официалните правила на играта, публикувани на сайта на дружеството, право на участие е имал всеки, закупил в периода на промоцията продукт с марката „Топ шоп“.
Юристите от КЗК установиха, че „Студио Модерна“ е променило правилата на участие в играта, като впоследствие към условието е било добавено, че е необходимо стойността на купените продукти да надхвърлят 20 лв.
Посочено е, че с по-ниска цена са продуктите, които не дават възможност за участие в промоцията - „Бюти Уанд-тример”, „Комплект за шиене” и „Неопренов колан за отслабване”. Те са били поставени в секция „Месеци на любовта и красотата. Други”, към която препраща рекламният банер на играта.
Това обстоятелство не е било отразено по никакъв начин и води до заблуда на крайния потребител, че закупувайки някой от тях, придобива право на участие в играта „Месеци на любовта и красотата”, е заключението на проверяващите.
Комисията намира, че начинът на предлагане на продуктите „Бюти Уанд- тример”, „Комплект за шиене” и „Неопренов колан за отслабване” на електронната страница www.topshop.bg подвежда клиентите, което „би могло да повлияе на избора им за конкретната покупка“.
Заключението на КЗК е, че е извършено нарушение по чл. 32, ал.1 във връзка с чл. 33, ал.1 от Закона за защита на конкуренцията.