Инфраструктурните компании, които понасят най-много щети заради кражбите на метални елементи от тяхната инфраструктура, са подкрепили с открито писмо законодателните мерки на Министерството на околната среда и водите (МОСВ) за затягане на режима за търговия със срап, съобщиха от екоминистерството.
Вчера в София малки и средни търговци, изкупуващи черни и цветни метали, протестираха срещу промените в Закона за управление на отпадъците. Според тях това ще доведе до затварянето на над 1100 фирми от сектора, което ще засегне 14 хил. души.
От екоминистерството в отговор посочват, че зад промените в Закона за управление на отпадъците стоят такива компании като Vivacom, ЧЕЗ България, Национална компания „Железопътна инфраструктура”, Alcatel-Lucent, Е.ON България, „Националната електрическа компания“ ЕАД и „Електроенергиен системен оператор“ ЕАД. Отделно от ЕВН България също подкрепиха законодателните инициативи, които имат за цел да ограничат кражбите на метални елементи с цел предаването им за вторични суровини.
Компаниите искат ясни и коректни правила, които съществено да ограничат възможността крадени инфраструктурни елементи да бъдат продавани в лицензирани за целта пунктове. Инфраструктурните дружества само за миналата година били ощетени с над 15 млн. лева заради кражби, като общият брой на оставените без услуга български граждани достигнал един милион, съобщават още от екоминистерството.
Междувременно трети ден тече акция на МОСВ и полицията, при която се проверяват площадките за черни и цветни метали в страната.
преди 13 години Щото сме полицейска държава, и вместо МВР да обслужва гражданите се оказва, че гражданите трябва да обслужват неспособното да се справи с бандитите МВР... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години И какво - унищожават цял бизнес, при това полезен, защото подчинените на Цецо *** не могат да се справят с едни ***?Ако се наложат безмилостни наказания за нарушаване целостта на ЖП-инфраструктура или електропреносна мрежа (включително присъди за тероризъм и наказания - смърт или доживотен затвор) за случаите когато се застрашава животът на хора (например гепенето на релси от ЖП-линия), ако посегателствата срещу частна собственост се наказват по НК, да видим дали ще има кражби !!!Например в София 90% от крадените метали се пренасят с каруци, но въпреки това жалката кметка отказва да спре движението на тия незаконни превозни средства по улицата на уж европейската столица !!! Не я ли прави това отговорна за кражбите, заедно с всички общинари? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Не съм видял някои от тези търговци да пита от къде се появил метала, който купува... сами са си виновни... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Проблема при тази търговия е, че въпросните "търговци" са същите като самите метали - цветни и с неясен произход!И единствения вариант да се спрат кражбите май е... да се спре самата търговия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар