Няколко мултинационални компании опровергават информацията, че продават храни и напитки с различно качество, в зависимост от това в коя европейска държава ще е продажбата.
"Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС", написа вчера ЮрАктив Словакия, позовавайки се на изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите.
В отговор фирмата производител на подправки „Котани“ съобщи, че със “сигурност няма разлика по отношение на качеството в една или друга страна. Има единен стандарт на всички наши продукти и ние държим той да се спазва“, коментират от компанията.
Откритите разлики се обяснявали с различните партиди на суровини, различно време на производството и свързаните с това промени в оборота. „Тъй като нашите продукти са естествени, качество им се влияе от климатичните условия. Червеният пипер например е продукт, който губи цвета си, ако се съхранява по-дълго“, посочва компанията.
От Nestle Bulgaria заявиха, че всички продукти на компанията са произведени „при еднакво строги стандарти за качество за всички пазари, на които се дистрибутират и предлагат“.
Видовете кафе, използвани за различните рецепти, са еднакви в цяла Европа и отговарят на най-високите стандарти за качество. NESCAFE Gold е глобална марка, чиито рецепти са съобразени с предпочитанията във вкуса на местните потребители. Това се постига чрез съотношенията на видовете кафе или чрез изпичането. В зависимост от пазара, на който се предлагат, е възможно да има разлика във вкуса, но не и в качествените показатели, допълва компанията.
Производителите на Coca-Cola коментират: „В някои страни използваме различни видове подсладители, но това по никакъв начин не оказва влияние върху качеството на продукта. Фруктозо-глюкозният сироп, който използваме в България, се използва в много други страни по света, включително и САЩ“, се посочва в съобщението.