IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бъдещият концесионер на летище София трябва да го модернизира изцяло

Концесията ще включва изграждане на нови терминали, включително и карготерминал, нов ВИП терминал и складове

12:50 | 06.04.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
Бъдещият концесионер на летище София трябва да го модернизира изцяло

Летище София ще бъде предложено за цялостно концесиониране заради необходимостта от сериозна модернизация на аеропорта. Концесията ще включва изграждане на нови терминали, включително и карготерминал, нов ВИП терминал, подобрение на цялостната инфраструктура на летището, изграждане на нови складове за самолетни горива и др. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков преди началото на редовното заседание на кабинета, цитиран от БТА.

Първо ще бъде направен икономически анализ на тази концесия, а след това тя може да бъде обявена. Това прогнозно може да стане в рамките на следващите три-четири месеца. Подготовката става възможна, след като днес правителството одобри предложението за концесия на транспортното министерство.

Летище София изплаща заем към Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и Кувейтския фонд заради терминал 2, припомни Цветков. Затова е взето решението да се даде на концесия целият аеропорт, а не както се очакваше по-рано – само карготерминалът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
lyusien
преди 13 години
Транспортния министър заслужава аплаузи за тази концесия Но трябва да не спира до тук На концесия също ж п гари ж.п линии пристанища терминали завършени части от автомагистралите Например на концесия жлп линиите София - Банкя София- Перник София -Пловдив София -Златица София -Враца Девня - Варна Аитос -Бургас Стотици хиляди пътуват ежеднемно да работят в София Бургас -Варна до София Бургас и Варна и обратно Държавната железница не може да се справи с билетите обновяване на вагоните бързината и щдобството на пътуване Но частниците могат Единствено което Цветков трябва да направи е изготвяне на добри договори за концесия които ще защитят както обществения така и частния интерес Чаоо Желая му успех
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още