IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Наложиха санкция за над 56 хил. лв. на Blizoo за нелоялно привличане на клиенти

Компанията е предлагала коледен бонус - ваучер на определена парична стойност, което от КЗК може да пренасочи търсенето към услугите на дружеството

15:33 | 01.03.11 г.
Наложиха санкция за над 56 хил. лв. на Blizoo за нелоялно привличане на клиенти

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение на чл. 36, ал. 2 от Закона за защита на конкуренцията от страна на „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 56 288 лв., съобщиха от комисията.

На първо място КЗК установи, че „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД рекламира и предлага коледни бонуси към промоционални пакети „Смарт”, „Екстра”, „Премиум” и „Премиум+”. Ответното дружество предлага и рекламира три различни по естеството си коледни бонуси: безплатни минути за национални разговори, HD програми за първите 6 месеца от договора и еднократно ваучер на определена парична стойност.

Бонусите безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което КЗК счита, че не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата.

С оглед на това комисията е съсредоточила своя анализ единствено по отношение на коледния бонус - ваучер на определена парична стойност. Бонусът - ваучер е безплатен и се получава еднократно към всеки нов договор, сключен за някои от пакетите Blizoo.

Стойността на ваучера е от 30 до 75 лв. и се получава предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и може да бъде използван само до 15.02.2011 г. По този начин така рекламираният и даван бонус е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителя и да пренасочи търсенето именно към услугите на ответното дружество.

КЗК определя този атрактивен начин за промотиране на новите услуги под марката Blizoo в периода на коледните празници като „нелоялно привличане на клиенти”.

Според Комисията това е непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене, като по този начин се цели привличане на клиенти чрез забранени от закона средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още