IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

След две седмици пускат терминала за комбинирани превози в Драгоман

НКЖИ предвижда да продава свои терени за подобряване на финансовото си състояние, вкл. софийските гари „Пионер“ и „Сердика“

11:00 | 27.01.11 г.
Автор - снимка
Създател
След две седмици пускат терминала за комбинирани превози в Драгоман

Терминалът за комбинирани превози (ро-ла) на ж.п. гара Драгоман е изграден и се очаква да влезе в експлоатация след около две седмици, съобщи генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Милчо Ламбрев. Съответните документи са предадени в края на миналата година и се очаква да бъдат одобрени от Държавната приемателна комисия до началото на февруари.

Изграждането на терминала на гара Драгоман започна през юли 2010 г. и се финансира с около 6 млн. лв. от НКЖИ. Тогава беше съобщено, че строителството ще бъде извършено за 90 дни от Държавно предприятие „Транспортно строителство и възстановяване”.

Предвижданията бяха подвижният състав, който ще бъде осигурен от БДЖ, да поема всеки ден превоза на около 700 тежкотоварни автомобила в едната посока.

Приходите на НКЖИ от инфраструктурни такси за 2010 г. по предварителни данни са около 91 млн. лв., посочи Ламбрев. Разчетите на компанията са за 2011 г. те да бъдат 97-98 млн. лв., но това още не е съгласувано с БДЖ, който превозвач основно ги заплаща. Приходите от тези такси по принцип са предназначени основно за инвестиции, но през 2010 г. част от тях са се ползвали и за текущи разходи, поясни Ламбрев. Той добави, че през тази година намаренията са таксите да се ползват именно за инвестиции.

По предварителни данни НКЖИ приключва 2010 г. със загуба от около 16 млн. лв., каза от своя страна директор „Финанси и управление на собствеността“ Джоанна Димитрова. Плановете на компанията са да приключи на печалба 2012 г. или най-късно 2013 г. Според инвестиционния план до 2014 г. НКЖИ предвижда основно със заем от Световната банка (СБ) да бъде закупена техника за ремонт на железния път.

За подобряване на финансовите си резултати НКЖИ предвижда през годината да продава и свои терени, коментира Димитрова, добавяйки, че списъкът и цената им предстои да се уточнят. На продажба подлежат и софийските гари „Пионер“ и „Сердика“, за чиято продажба се говори от над две години.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:19 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още