IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

За две години продажбите на нови автомобили у нас са се срутили с 65%

През 2010 година са били продадени малко над 20 хил. превозни средства, което е с 25% по-малко от 2009 година

14:28 | 11.01.11 г. 5
Автор - снимка
Създател
За две години продажбите на нови автомобили у нас са се срутили с 65%

През последния месец на 2010 година купувачите на превозни средства са се активизирали, което е довело до забавяне на спада на продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси в България.

Въпреки това обаче секторът продължава да страда заради кризата, като е отчетен спад на продажбите за годината от над 25%, показват предоставените от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) данни. За цялата 2010 г. са продадени общо 20 085 броя.

През 2009 година от ААП отчетоха спад на продажбите от цели 53,71 на сто до общо 26 813 броя. Това е много далеч от реализираните за 2008 г. продажби на 57 927 броя автомобили, камиони и автобуси.

Статистиката показва, че след девет години на постоянен растеж (от 2000 до 2008 година), следват две години на отрезвяване и драматичен спад от общо 65,3 на сто.

През декември са реализирани продажбите на общо 2260 автомобила, което е увеличение от 4,15 на сто спрямо същия период на 2009 година. Общите продажби на автомобили, камиони и автобуси пък възлизат на 2 758 броя, което е увеличение с цели 27,1 на сто на годишна база.

За периода от януари до края на декември 2010 г. от членовете на ААП са реализирани продажби на общо 18 820 нови леки автомобила, или с 26,8 на сто по-малко от 2009 г., когато са били продадени общо 25 705 нови коли. Данните на асоциацията обаче не обхващат всички продадени в страната нови превозни средства, тъй като някои вносители не са нейни членове.

Най-продаваните у нас автомобили отново са с марката Toyota, като реализираните продажби са общо 1906. Това отрежда на марката пазарен дял от 10,1 на сто от общите продажби. Резултатът е с цели 32% по-нисък спрямо 2009 година, когато от марката са били продадени 2820 коли, а пазарният дял е бил 11 на сто.

Интересен пробив се наблюдава при Ford, като за цялата 2010 година от марката са били продадени 1717 коли, което е спад с 15,4 на сто спрямо предходната година. Въпреки това Ford се издига до втората най-продавана марка, достигайки пазарен дял от 9,1 на сто.

По пътя към второто място Ford измества Opel (спад на продажбите от 49,3% на годишна база), Peugeot (-33,4 на сто) и Volkswagen (-25,2 на сто).

Общо от 10 марки са били продадени по над 1000 нови автомобила, но нито една от тях не е могла да прескочи границата от 2000 продажби. За сравнение през 2009 година общо 9 марки са имали над 1000 продажби, като при пет от тях е била надмината бройката от 2000.

От ААБ отчитат 14,2% ръст на продажбите на автобуси и камиони, като през 2010 година те възлизат на общо 1265 броя. Близо 40% от продажбите се падат на Mercedes, които са отчели реализацията на 514 свои машини.

Продадените по данни на асоциацията мотоциклети пък са 337 на брой, или с 31% по-малко от 2009 година. Най-продавани са били машините с марка Peugeot – общо 136 броя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:19 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
reostat
преди 13 години
хахахахахахахахахахаххахаааааа смяххххх коли за народаааааааа а народа със заплата 200евро гориво по цени незная с какво да ги сравня абе робите могат и без коли
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
al64ad
преди 13 години
Проблема с продажбите на нови коли в БГ е и в качеството им!!Даже и тези които и сега могат да си го позволят, са го разбрали и предпочитат покупки отвън.За да отговорят на принципно ниската покупателна способност без да губят от печалбите си ,дилърите поръчват моделите с вградени части с по-ниско качество.Едва ли французите карат пежа с полски амортисьори и с течащи на 10000 км картери ,а германците унгарски аудита направени за Бг пазара.И това продължава повече от 10 години .То затова и расте пазара на вносните до 3-годишни.И причината не е само в кризата.Баламите попривършиха.Ако не са енерготата и няколкото други фирми с оперативните и т.н. лизингови схеми ,дилърите ще трябва да хлопнат кепенците.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
madcow
преди 13 години
Продадените по данни на асоциацията мотоциклети пък са 337 на брой, или с 31% по-малко от 2009 година. Най-продавани са били машините с марка Peugeot общо 136 броя.Скутери бе, какви мотоциклети Пежо...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 1
theforce
преди 13 години
А защо тиквите в Исландия са по скъпи???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
melon
преди 13 години
Защо новите коли в САЩ са по-евтини?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още