IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Увеличава се прагът за финансиране на предизборните кампании

Партиите и коалициите не могат да харчат повече от 4 млн. лева за предизборните си кампании, приеха депутатите на второто четене на текстове от Изборния кодекс

14:08 | 16.12.10 г.
Увеличава се прагът за финансиране на предизборните кампании

Вдига се таванът за финансирането на предизборните кампании при избори за народни представители. Партиите и коалициите, участващи във вота, не могат да харчат повече от 4 млн. лева за предизборните си кампании, приеха депутатите на второто четене на текстове от Изборния кодекс, съобщи БТА.

Досега таванът за партиите беше 1 млн. лева, а за коалициите - 2 млн. лева. Инициативните комитети, които имат свои кандидат-депутати, трябва да ограничат разходите си по предизборната си кампания до 200 хил. лева.

При изборите за президент и за членове на Европейския парламент партиите могат да дават за предизборните кампании до 2 млн. лева. При избори за общински съветници и кметове партиите и коалициите могат да финансират кампаниите си със средства в размер до 8 млн. лева. За кампанията на един общински съветник не се допуска политическите сили да надвишат сумата от 5000 лева.

Вече ще се води единен публичен регистър на партиите, коалициите и инициативните комитети, които участват в различните видове избори.

Депутатите приеха в регистъра да се посочват наименованието на политическата сила или инициативния комитет, който участва в изборите. Сметната палата ще публикува имената на дарителите, размера и вида на дарението. В регистъра трябва да има данни за имената на физическите лица, които безвъзмездно са предоставили услуги по време на предизборната кампания.

Сметната палата ще води в регистъра и декларациите за произход на дарените средства за всяка политическа сила, както и наименованията на социологическите и пиар агенциите, с които участниците в изборите работят.

В хода на предизборната кампания партиите и коалициите трябва да изпращат на Сметната палата данните, които се водят в регистъра. До 30 дни след изборния ден партиите отчитат на Сметната палата разходите и приходите по кампаниите си. Към отчетите на политическите сили се прилага декларация за произхода на средства, но само в случаите, когато те са над 1000 лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:30 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още