При търговията с отпадъци от черни и цветни метали ще се изискват сертификати за произход и писмени договори, а на площадките за изкупуването на суровината ще бъде въведено 24-часово видеонаблюдение. Това предвиждат част от промените в Закона за управление на отпадъците, които бяха обсъдени на дискусия в парламента от министрите Нона Караджова, Цветан Цветанов и Трайчо Трайков, съобщиха от Министерство на околната среда и водите (МОСВ).
За да се решат ескалиращите проблеми, свързани с кражбите на железопътна инфраструктура и електропроводници, ще се забрани физически лица да предават черни и цветни метали, които нямат битов характер.
Търговската дейност с отпадъци от черни и цветни метали, които представляват кабели и електропроводници, елементи и части от подвижния железопътен състав, железния път, осигурителни системи и всякакви инсталации към тях, на всякакви части от пътната инфраструктура (пътни знаци, мантинели, метални капаци от шахти, части от уличното осветление и др.) ще се извършва само при издаден сертификат за произход и сключен писмен договор.
Ограничението ще важи и при предаването на съдържащи метал паметници на културата, части или елементи от тях.
Броят на площадките ще бъде намален, те ще бъдат с 24-часово видеонаблюдение, а санкциите при кражби на метали ще бъдат драстично увеличени с промени в Наказателния кодекс.
За търговска дейност с метални отпадъци без лиценз или за дейност в неговото нарушение в момента най-високата глоба е до 20 хил. лв. Предвижда се глобите за нарушение на режима за търговия да станат от от 5000 до 100 хил. лв.
Официалната полицейска статистика регистрира бум на този вид кражби през последната година. Според презентация в сайта на МОСВ от началото на 2010 г. са извършени 250 посегателства над вагони, превозващи скрап, случаите на кражби на части от вагони и локомотиви са 73, а посегателствата над жп инфраструкрата – 899.
1,9 млн. лв. е стойността на откраднатите през тази година съоръжения от мрежата на електроразпределителното дружество ЧЕЗ. От ЕВН отчитат щети за 405 хил. лв.
До 13 декември в трите министерства - на икономиката, екологията и на вътрешните работи, ще се приемат писмени предложения и становища по промените в закона. На 17 декември ще се проведе ново обществено обсъждане в Министерството на икономиката и енергетиката. Целта е на 12 януари 2011 г. проектът да бъде предложен за приемане на заседание на Министерския съвет.
преди 14 години За всичко което се крае,ли трябвада се вземат крупни мерки?Или само за металите? Напримеркрадът се ююююююююююююююююЗа всичко което се краде ли трябва да се вземат такива мерки?Или само за металите които са ЕДН от работищите отрасли в страната и осигоряват препитание на не малко хора в БЕЗРАБОТНАТА и НЕЗАПЛАТЕНА страна.Крадът се МПСта мии да се забрани произвотство то им за да няма кражби,крадесе ток,вода и какво ли не.А колкото до НЕК И БДЖ ми да си охраняват обектите,покритото мляко котките не го лочат.Ако Вие си оставите дома с отворени врати дали няма да Ви оберът? И нека да не забравяме ако вски поне малко е ЗАДОВОЛЕН финансово няма да си слага главата в торбата за няколко кила метал,с който да си подсигури НАСЪЩНИЯ.НЕКА ДА ЗАБРАНЯТ ДА СЕ РАЖДАМЕ ЗАЩОТО УМИРАМЕ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Изключително важен проектозакон. Дано да го приемат по-бързо и да работи! Предпочитам и аз да нямам право да си връщам джунджуриите, но и ромите да не могат да крадат. Кражбата на метали от *** е основното им препитание наред с помощите които получават. И двете трябва да спрат. Те са извън държавата. Нарочно не се женят и правят деца заради помощите. Този закон трябва да се приеме наред със силно редуциране на помощите за деца на ***. Тогава ще се сетят че трябва да работят. Тогава ще стане и ромското включване. САМО ДВЕ ЗАКОНЧЕТА. отговор Сигнализирай за неуместен коментар